پیشرفت فیزیکی 30 درصدی پروژه شمش تبریزی خوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی پروژه مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، عزیز میرزایی 11 دی 1401 با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه شمس تبریزی از مهم‌ترین پروژه‌های محرک توسعه استان است که عملیات احداث آن از سال 1395 شروع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی افزود: در سال‌های گذشته به‌دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی و قطره‌چکانی اعتبارات روند اجرای عملیات این پروژه به‌کندی پیش می‌رفت که به‌ همت دولت سیزدهم بعد از وفقه‌ای طولانی این پروژه در سال جاری با اعتبار 65 میلیارد ریال به پیمانکار جدید واگذار شد.

او با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه 700 میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: با توجه به عزم جدی دولت سیزدهم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام انتظار می‌رود این پروژه در پایان سال 1402 به پایان برسد.

 میرزایی گفت: مساحت اجرای این پروژه هفت هزار و  200 مترمربع با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع بوده و شامل فضای اصلی آرامگاه و المان، واحد اداری، سالن همایش، سالن‌های موزه  و نمایشگاه، کتابخانه، واحد پژهش و تحقیقات، فضاهای رفاهی و خدماتی، آمفی‌تئاتر روباز، آب‌نما و فضای سبز هستند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011011378461

برچسب‌ها