130میلیارد تومان برای اجرای فاز اول عملیات ساخت موزه جیرفت در نظر گرفته شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تکمیل موزه منطقه‌ای جیرفت را ضروری دانست و گفت: برای اجرای فاز اول این موزه مبلغ ۱۳۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی دوشنبه 12 دی‌ماه 1401 با اشاره به اینکه ساخت این موزه با توجه به اهمیتی که شهرستان جیرفت و جنوب کرمان دارد پیش‌بینی شده است اظهار کرد: مساحت موزه منطقه‌ای جیرفت ۱۲هزار مترمربع است که فاز اول آن ۴هزار مترمربع و شامل گالری‌ها و مخازن می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: برای فاز اول از اعتبارات سفر هیئت دولت به کرمان ۶۰میلیارد تومان اختصاص داده شده که منتظر ابلاغ آن هستیم.

او احداث موزه منطقه‌ای جیرفت را نقطه عطفی در تحول گردشگری منطقه دانست و حمایت نماینده جیرفت را در مجلس شورای اسلامی خواستار شد و گفت: نماینده باید بخشی از  اعتبار موردنیاز را از طریق سازمان مدیریت پیگیری کند و همین که صدای پروژه موزه ملی جیرفت بعد از سال‌ها بلند شد، جای امیدواری است.

فعالی در ادامه از سامان‌دهی ارگ تاریخی بم و باغ شاهزاده ماهان خبرداد و گفت: موزه جیرفت و محوطه باستانی کنار صندل با اعتبار 2میلیارد به صورت جدی در دستور کار است که مسقف شدن بخشی از تپه نیز در اولویت بوده و جزو دغدغه‌های میراث فرهنگی است.

او توجه کمیته برنامه‌ریزی جیرفت را نسبت به محوطه‌های باستانی و تاریخی خواستار شد و اظهار کرد: به واسطه ظرفیتی که در منطقه وجود دارد، می‌توانیم در بخش گردشگری کشاورزی و تاریخی ظرفیت‌سازی کنیم و اینکه تاکنون میراث‌فرهنگی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دیده نشده، جای سئوال است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012459527

برچسب‌ها