گسترش همکاری‌های موزه ملی ایران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان حفظ هویت ملی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی را از جمله کارکردهای مهم موزه‌ها برشمرد و عنوان کرد: توسعه و گسترش این اماکن در پایداری و بقای فرهنگ جوامع مختلف تاثیر گذار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی در روز جمعه 16 دی‌ماه1401 با اعلام این خبر گفت: در جریان بازدید رئیس موزه ملی ایران از موزه‌های استان، توسعه و گسترش همکاری‌های کیفی و کمی با این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: ارائه مشاوره دو سویه و به‌خصوص از طرف کارشناسان موزه ملی، امانت اشیای فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای موزه‌داران، پژوهش‌های مشترک، برگزاری همایش‌های دو یا چندجانبه، بازدید متقابل کارشناسان از موزه‌های ملی و رشت، از جمله مواردی است که چگونگی اجرای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او با اشاره به لزوم گسترش موزه‌های تخصصی در استان ابراز امیدواری کرد برقراری ارتباط تنگاتنگ با موزه‌های کشور و به ویژه موزه ملی بتواند موجبات رشد و تعالی موزه‌های گیلان را فراهم کند.

جهانی حفظ هویت ملی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی را از جمله کارکردهای مهم موزه‌ها برشمرد و عنوان کرد: توسعه و گسترش این اماکن در پایداری و بقا فرهنگ جوامع مختلف تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101770927

برچسب‌ها