دانش بنیان کردن ظرفیت‌های بالقوه روستاها، اقتصاد روستایی گیلان را متحول می‌کند

استاندار گیلان توجه به توسعه همه‌جانبه روستاها ضروری دانست و گفت: برنامه‌ریزی عملیاتی در جهت پویاسازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های روستاها و اقتصاد روستای از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی باید بیش از پیش تقویت شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، اسدالله عباسی شنبه 24 دی1401 در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به نقش و جایگاه صنایع‌دستی در جهت تحقق پایدار، اظهار کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی توسعه، آبادی روستاها امری مهم و ضروری و مورد توجه دولت مردمی و انقلابی است.

استاندار گیلان برندسازی و برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی را موجب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغالزایی در روستاها خواند و گفت: برنامه‌ریزی عملیاتی در جهت پویاسازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های یاد شده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی باید بیش از پیش تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تاکید دولت مردمی و انقلابی سیزدهم مبنی بر حمایت و توسعه صنایع‌دستی، افزود: تلفیق صنایع‌دستی با دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان مورد تاکید آیت الله دکتر رییسی رئیس جمهوری محترم بوده که این مهم در گیلان بعنوان استانی ممتاز در حوزه تولیدات سنتی و هنرهای دستی باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی شناسایی و معرفی افراد توانمند در حوزه صنایع‌دستی و ایجاد شبکه فروش برای تولیدات این بخش را بااهمیت دانست و گفت: شهرداری‌ها باید با برنامه‌ریزی و اقدامی موثر، برای صنایع‌دستی نیز همچون محصولات و سوغات محلی، بازارچه صنایع‌دستی را برپا کنند.

استاندار گیلان به موضوع ساخت و ساز منازل روستایی و حمایت دولت در این بخش اشاره و اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای ساخت خانه‌های روستایی موجب دلگرمی ساکنان و ایجاد انگیزه برای کسب و کار روستایی می‌شود که این امر اقتصاد روستایی را به بلوغ می‌رساند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011024709866

برچسب‌ها