جشنواره حنا به زودی در رودبار جنوب برگزار می‌شود

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی از برگزاری جشنواره حنا با همکاری دستگاه‌های مرتبط در رودبار جنوب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کمال‌الدین ضیا‌کمالی دوشنبه 26 دی‌ماه 1401 اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودبار جنوب مهد کشت حنا ایران به شمار می‌رود، بنابراین برگزاری این جشنواره می‌تواند به جذب گردشگران و رونق اقتصادی این شهرستان کمک شایانی کند.

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی افزود: تاکنون از ظرفیت این نوع محصول برای برگزاری جشنواره و جذب گردشگران استفاده نشده بود که خوشبختانه با موافقت دست‌اندرکاران به زودی این جشنواره برگزار می‌شود.

او در ادامه از برگزاری جشنواره‌های متعدد و متنوع در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط و به صورت بسیار وسیع برگزار شد که توانست تعداد زیادی از گردشگران و مردم شهرستان‌های همجوار را به سوی این استان سوق دهد.

ضیا‌کمالی بیان کرد: شهرستان‌های جنوبی این استان هرکدام دارای ظرفیت‌های خاصی برای برگزاری جشنواره هستند که برگزاری جشنواره خرما در عنبرآباد، جشنواره بادبادک‌ها در شهر قدیم جیرفت، جشنواره غذاهای بومی و محلی در اسفندقه، جشنواره گویش‌های محلی در رودبار و جشنواره نی‌نوازی در جیرفت دلیلی بر این ادعا است و اخیرا هم جشنواره مرکبات جیرفت به بهترین شکل ممکن برگزار شد که برآنیم که در سال آینده به دلیل استقبال مردم مدت آن را افزایش دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در نوروز 1402 بتوانیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های جنوبی به توزیع گردشگر کمک کنیم که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق هم بوده‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026459764

برچسب‌ها