عرضه صنایع‌دستی شهرستان هرسین در نمایشگاه روستا بازار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین گفت: هنرمندان هرسینی محصولات صنایع‌دستی خود را در نمایشگاه روستا بازار این شهرستان ارائه کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اردشیر رشیدی روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: روستا بازار شهرستان هرسین با همکاری کمیسیون بانوان، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهادکشاورزی و دیگر ادارات مربوطه در شهر هرسین با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، افزود: برای اولین بار روستا بازار با پیگیری‌های مستمر مسئولین جهاد کشاورزی برای عرضه محصولات از تولید به مصرف و حمایت از بخش خصوصی و مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار این شهرستان راه‌اندازی شده است. 

او گفت: در این روستا بازار غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی شهرستان نیز برپا شده است. 

رشیدی ادامه داد: گلیم هرسین در این نمایشگاه حضور پر رنگی دارد و صنعت‌گران این حوزه تولیدات خود را برای فروش به صورت گسترده عرضه کرده‌اند. 

او افزود: همچنین غرفه‌های پخت غذاهای، نان ساجی، بژی و... نیز در این نمایشگاه دایر شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، گفت: با توجه به بازدید و استقبال خوب مردم شهر هرسین از غرفه‌های ایجادی، انتظار می‌رود، محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی با فروش مناسبی همراه شود. 

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این روستا بازار با تصمیم مسئولان شهرستان به صورت دائمی در شهر هرسین دایر است، فرصت بسیار مناسبی برای رونق بازار محصولات تولیدی شهرستان از جمله صنایع‌دستی است. 

شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران ثبت ملی شده است، همچنین گلیم هرسین دارای نشان جغرافیایی بین‌المللی است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028417284

برچسب‌ها