الجزایر به گردشگران ویزای فرودگاهی می‌دهد

الجزایر با هدف افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی خود، به گردشگران ویزای فرودگاهی (ویزای بدو ورود) اعطا می‌کند.

به‌گزارش میراث آریا، سندی که وزارت کشور الجزایر منتشر کرده است، نشان می‌دهد که این کشور در تلاش برای تقویت بخش گردشگری خود، برای گردشگرانی که به سمت جنوب این منطقه می‌روند، ویزای فرودگاهی یا ویزای بدو ورود صادر می‌کند.

هدف از این اقدام، احیای صنعت گردشگری الجزایر از طریق کاهش تشریفات اداری و تسهیل کار گردشگرانی است که قصد کشف زیبایی‌های کشور را دارند. الجزایر هم مانند سایر کشورها به شدت تحت تاثیر همه‌گیری بیماری کرونا قرار گرفته است و این اقدامات می‌تواند به توسعه گردشگری آن کمک شایانی کند.

الجزایر بزرگترین کشور آفریقا از نظر مساحت است و بخش بزرگی از صحرا، از جمله ذخایر طبیعی و مکان‌های ما قبل‌ تاریخی را شامل می‌شود. همچنین، این کشور دارای یک هزار و 200 کیلومتر خط ساحلی مدیترانه‌ای و چندین شهر تاریخی است. اما این کشور شمال آفریقا میزبان گردشگران بسیار کمتری نسبت به همسایگان خود، مراکش و تونس است و در عوض به درآمدهای عظیم نفت و گازی خود متکی است. برای مثال، زیستگاه تاسیلی، واقع در استان جانِت در جنوب شرقی سنگاپور، با تپه‌های ماسه‌ای، کوه‌های متعدد، و پرندگان و جانوران فراوانی که بیش از 138 هزار کیلومتر مربع گسترده شده است، یک نقطه کانونی برای جذب گردشگران به این کشور است.

طبق سند رسمی منتشر شده از سوی وزارت کشور الجزایر، گردشگران باید ترتیبات سفر خود را از جمله خرید بلیت و رزرو هتل را از طریق تورهای فعال در الجزایر انجام دهند و سپس باید توسط اسکورت پلیس به منطقه جنوبی منتقل شوند.

گردشگری الجزایر، باوجود  ظرفیت بالایی که دارد، تنها ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور آفریقای شمالی سهم دارد که بسیار کمتر از کشورهای همسایه آن است. به عنوان مثال، بخش گردشگری تونس ۱۴ درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کند. بخش مهمان‌نوازی الجزایر نیز به ارتقای گسترده نیاز دارد زیرا در سال 2020، این کشور تنها 127 هزار تخت به گردشگران ارائه می‌داد که در مقایسه با حدود 231 هزار تخت در کشور همسایه شرقی بسیار کوچکتر خود، تونس، بسیار پایین‌تر است.

هر تابستان، بیش از یک میلیون الجزایری از مرز عبور می‌کنند تا تعطیلات خود را در تونس بگذرانند، جایی که محدوده انتخاب گسترده‌تری با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر دارند. اما دولت الجزایر از این مسائل آگاه است و اقداماتی را برای رفع مشکلات انجام می‌دهد.

این اقدامات سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق به تامین مالی و ایجاد تسهیلات گردشگری برای احیای گردشگری و افزایش سهم آن در اقتصاد کشور می‌کند. اخیراً، هتل‌ها و شرکت هتل‌داری ریتاجِ قطر توافقنامه‌ای را با شرکت دولتی الجزایر HTT امضا کرده است تا تامین مالی ساخت هتل را در این کشور بر عهده بگیرد. ریتاج همچنین خدمات مدیریت هتل را برای ۷۳ هتل HTT در سراسر کشور در دسترس قرار خواهد داد.

نوامبر گذشته، سازمان گردشگری عربی از رئیس جمهوری الجزایر به دلیل نقش کشورش در حمایت از صنعت گردشگری در جهان عرب قدردانی کرد. این سازمان به پاس تلاش‌های عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر برای تقویت اقدامات مشترک اعراب در این زمینه، مدالی اعطا کرد.

ترجمه از اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14011103900255

برچسب‌ها