افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده عصر چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ١۴٠١در جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان، با اشاره به ظرفیت‌های متنوع طبیعی، تاریخی و معنوی استان و بودجه اندک برای رونق این صنعت گفت: افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن اعلام برائت و محکومیت اقدام سخیف اروپا در برابر سپاه پاسداران افزود: با همراهی استاندار سمنان اعتبار استانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی داشته است، اما لازم است اعتبارات ملی نیز متناسب با اعتبارات استانی افزایش یابد.

کرم زاده ادامه داد: سال گذشته ۵.۷ میلیارد تومان و امسال ۵۰ میلیارد تومان مبادلات استانی در حوزه میراث فرهنگی انجام شد و بودجه ملی در مقایسه با اعتبارات استانی اندک است.

کرم‌زاده تصریح کرد: گردشگری با ایجاد شغل، نقشی مهم در نشاط افزایی دارد و انتظار می‌رود اعتبارات این بخش با توجه با تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب افزایش یابد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ، بیان کرد: اکنون فرهنگ ۲ درصد بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و در جهاد تبیین باید بودجه درزمینه حوزه فرهنگی افزایش یابد.

کرم‌زاده افزود: تعطیلی پنجشنبه، ایجاد نظام صنایع‌دستی و گردشگری و ایجاد شرکت خدماتی بورس نقشی مؤثر در رونق گردشگری دارد و انتظار می‌رود عملیاتی شدن این پیشنهادات مورد توجه باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: واردات خودروهای باکیفیت و استاندارد که موردتوجه گردشگران خارجی است از ضرورت‌ها و نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011105863133

برچسب‌ها