بودجه وزارت میراث فرهنگی کافی نیست/ بسیاری از مطالبات وزارتخانه معطل اعتبار مانده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اختصاص یافته به وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ناکافی است.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، گفت: بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همیشه کم بوده و امسال نیز بودجه‌ای که به این وزارتخانه اختصاص یافته کافی نیست. این درحالی است که بسیاری از مطالبات، موضوعات و مسائلی را که در حوزه انتخابیه در موضوع این وزارتخانه پیگیری می‌کنیم معطل بودجه و اعتبار است؛ از این رو این موضوع مورد انتقاد و گلایه ما نیز به‌عنوان نماینده مجلس قرار دارد و امیدواریم بودجه این وزارتخانه به نحو مطلوب افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به‌عنوان مثال بازنگری حریم ثانویه شهر کهن نیشابور یکی از موضوعات مهم مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی در حوزه انتخابیه اینجانب است که به علت کمبود بودجه معطل مانده است. از این رو به‌عنوان عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه خواستار تقویت راهکارهایی برای افزایش بودجه این وزارتخانه هستیم.

ارکانی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه حوزه مهم ماموریتی دارد که هر کدام از آن‌ها در حوزه فرهنگی و اقتصادی و حتی سیاسی نقش مهمی دارد و توجه به هر کدام از اهداف و ماموریت‌های این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای تعریف شده برای وزارت میراث‌‌فرهنگی بودجه این دستگاه باید افزایش یابد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به‌عنوان عضو کمیسیون بودجه تمایل و درخواست ما نیز تقویت راهکارهایی برای افزایش بودجه این وزارتخانه است.

ارکانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند باعث تقویت بودجه این وزارتخانه شود تصویب لایحه شرح وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111622604

برچسب‌ها