افتتاح دومین موزه خصوصی سیستان و بلوچستان در زاهدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز دهه فجر، دومین موزه خصوصی استان با عنوان موزه عروسک آسوکه در زاهدان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی امروز ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح موزه عروسک آسوکه اظهار کرد: به‌ مناسبت دومین روز از دهه مبارک فجر دومین موزه خصوصی استان با عنوان موزه عروسک آسوکه امروز با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این موزه دارای ۱۰۰ عروسک محلی بوده و بخش‌های دیگری از جمله پیکرک‌ها، مگنت‌ها و غیره دارد.

این مسئول ادامه داد: بخش عمده عروسک‌های این موزه مربوط به دو قوم اصیل سیستانی و بلوچستانی هستند و تعدادی نیز مربوط به استان‌های همجوار خراسان جنوبی، هرمزگان و جنوب کرمان است.

او گفت: همه عروسک‌ها توسط دست ساخته شده‌اند و مواد اولیه آنها نیز توسط خود صنعتگران تولید می‌شود.

جلالزایی بیان کرد: از همه تلاشگران و سرمایه‌گذاران در زمینه فرهنگ نیز در قالب تسهیلات و در اختیار گذاشتن فضا حمایت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این موزه دومین موزه خصوصی استان بوده و موزه قبلی نیز با عنوان موزه تاس و کپل در سراوان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113309848

برچسب‌ها