آغاز الگوسازی تقویت توجه به صنایع‌دستی از مشهد/ خراسان‌رضوی پرچم‌دار نوآوری و اتصال صنایع‌دستی به موضوعات دانش‌بنیان است

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در زمینه اتصال نوآوری و بحث‌های دانش بنیان به صنایع دستی، خراسان رضوی و مشهد پرچم‌دار است، و دلیل‌اش این است که پیشرانی در حوزه صنایع‌دستی به گردشگری گره خورده است و گردشگری زیارتی و مشهد به عنوان ملجا و مقصد سفر گردشگران است.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان رضوی مریم جلالی روز  12 بهمن ماه 1401 با اشاره به سفر مشهد مقدس اظهار کرد:  هم زمان دهه فجر انقلاب اسلامی و به برکت میلاد جواد الائمه مشهد ملجا همه امیدها و مقصد سفر بود و بازدید از یک هتل و ایده اتاق ایرانی با محصولات صنایع‌دستی در مشهد انجام شد.

او درباره ایده اتاق ایرانی در هتل‌ها اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح در هتل‌ها می‌تواند اشتغال آفرین، شوق آفرین و تحریک کننده تقاضا باشد، هم‌چنین گردشگران می‌توانند با طراحی نوین و به‌‎روز دست‌بافته‌ها، سفال، مبل و صندلی، زیلو و پرده تولید شده با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی آشنا شوند.

او تاکید کرد: با طراحی خلاقانه و بکارگیری هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در هتل‌ها، اتاق‌ها به عنوان یک الگویی از خانه‌های ایرانی تبدیل خواهند شد.

او با اشاره به اجرای ایده اتاق ایرانی در هتل‌ها و آغاز نوآوری و دانش بنیان کردن صنایع‌دستی از مشهد اظهار کرد: هر اقدامی در مشهد انجام شود توان گرفته و تصاعدی بالا می رود چون نگاه‌های زیادی به سمت مشهد وجود دارد و مشهد در نقطه دید قرار دارد و در برجسته سازی مفاهیم استاد است، ما می‌توانیم از این برجستگی‌ها بهره‌مند شویم و الگوسازی تقویت توجه مد‌نظر را از مشهد شروع کنیم، این تقویت توجه راهبرد صنایع‌دستی در دوره جدید است.

او با اشاره به برخی صنایع به عنوان پیشران اظهار کرد: صنایع‌دستی به مدد زنان می‌توان پیشران پیشرفت باشد و این‌بار پیشرانی را در قالب خانواده و مولد کردن خانه‌های ایرانی دیده‌ایم که وجه تمایز صنایع‌دستی است که پیشرانی را معطوف به فاعل و نه محصول تعریف کند.

هم چنین معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سفر از مرکز نوآوری جواهرات کشور در مشهد، مجموعه سپاد خراسان و طرح مرکز صنایع‌دستی ایران، مرکز آفرینش‌های هنری و صنایع‌دستی مصلی مشهد،محل طرح مرکز ملی گوهرسنگ‌ها و هتل میثاق مشهد، مجموعه کسب وکار رضوی وابسته به آستان قدس رضوی بازدید و با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011114770987

برچسب‌ها