تهیه و تدوین ضوابط بافت تاریخی و احداث موزه مردم‌شناسی رودسر

در جلسه کارگروه مشترک بافت تاریخی شهر رودسر لزوم همکاری و هم افزایی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری رودسر در تهیه و تدوین ضوابط بافت تاریخی در این شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، محمدرضا امیری‌نژاد سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان سه‌شنبه 18 بهمن 1401 با بیان مطلب فوق افزود: جلسه کارگروه مشترک در خصوص بررسی چالش‌های حوزه بافت تاریخی شهر رودسر و ارائه راهکارها به میزبانی شهرداری در دفتر شهردار رودسر برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان گفت: در این جلسه هر یک از مسئولان و کارشناسان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و با قبول اصل صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی بر تعامل مشترک به منظور ارائه راهکار برای مسائل مختلف شهر تاکید کردند.

امیری نژاد افزود: لزوم مشارکت کارشناسان شهرداری در تهیه و تدوین محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر، استفاده از نمای مشترک برای ساختمان‌ها، رنگ‌آمیزی و مرمت ساختمان اداره میراث‌فرهنگی برای تبدیل به موزه مردم شناسی توسط شهرداری، مشارکت موثر شهرداری برای حفاظت از بافت تاریخی، نصب تابلو راهنمای آثار و استفاده از تابلوهای همگن و یک‌دست برای سردر مغازه‌ها و معرفی رابط بافت تاریخی از طرف شهرداری از جمله مصوبات جلسه مذکور بوده است.

امیری نژاد با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه، تداوم برنامه و نشست‌های مشترک را یکی از ضروریات حوزه بافت‌های تاریخی دانست و اظهار کرد: با هم‌پوشانی، بهتر می‌توان از آثار فاخر فرهنگی حراست کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011118709241

برچسب‌ها