گیلان یکی از عناصر هویتی با داشته‌های غنی است/ تمام زنجیره‌های ارزش شعار سال، ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، رونق دهنده و تقویت کننده اقتصاد هویت بنیان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مریم جلالی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی کشور) با بیان اینکه صنایع دستی می تواند پیشران دیگر صنایع باشد، گفت‌: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران هویت، اصالت و میراث ناملموس سرزمینمان را به همراه دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه از طریق نمایشگاه ایران اکسپو می توان به بازارهای جهانی راه یافت ادامه داد: همه زنجیره‌های ارزش شعار سال، ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد.

جلالی افزود: گیلان به عنوان یکی از عناصر هویتی با داشته‌های غنی همچون عناوین شهر خلاق خوراک یونسکو، روستای جهانی چادرشب بافی و قرار گرفتن سه سایت از جنگل‌های هیرکانی این استان در فهرست میراث جهانی، می‌تواند هویت بخش زنجیره‌های ارزش باشد.

او اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف در گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بنا به سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، پس از ثبت جهانی قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادر شب‌بافی، برندسازی در سطح ملی با هدف رونق صنایع‌دستی در منطقه بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گرفته است و پس از معرفی «فشتکه خمام» با عنوان روستای ملی حصیر بافی، شهر رشت نیز به عنوان شهر ملی رشتی دوزی و چهار روستای گیلان روستای ملی اعلام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha