طرح‌های گردشگری باید نمایان‌گر سرمایه تمدنی کرمانشاه باشند

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل تاریخی وفرهنگی در استان گفت: طرح‌ها و پروژه‌های توسعه گردشگری استان باید نمایان‌گر و معرف سرمایه تمدنی استان باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمد طیب صحرایی روز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های مهم گردشگری استان با حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران استان، اظهار داشت: یکی از اولویت های قطعی و مهم استان توسعه گردشگری و استفاده از فرصت‌های موجود به منظور رونق اقتصادی کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه پرداختن به بحث گردشگری استان بر اساس ذوق و سلیقه نیست بلکه یک ضرورت برای کرمانشاه با توجه به مزیت‌ها و شرایط موجود است، گفت: کرمانشاه دارای یک سرمایه خدادادی در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی است و باید به توسعه این بخش‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

او افزود: توجه به انواع گردشگری از جمله گردشگری ورزشی و وجود مزیت‌های سلحشوری و مقاومت از جمله "نماد مقاومت زنان ایرانی" یعنی خانم فرنگیس حیدرپور،  می‌توانیم بزرگترین جام‌های ورزشی را در استان میزبانی کنیم. 

صحرایی افزود: همچنین برای گرامیداشت پنجم مردادماه روز ملی کرمانشاه باید برای این روز مهم انواع ظرفیت‌های توسعه گردشگری در استان فعال و بیش از پیش با اجرای برنامه‌های متنوع مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: تمامی پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ابعاد مختلف فرصت‌های خوبی برای توسعه استان هستند اما این کارها باید بر اساس ظرفیت‌های تمدنی استان اجرایی شوند و دستگاه‌ها موظف هستند که نسبت به اجرای زیرساخت‌ها برای کمک به بخش گردشگری تلاش خود را بکار گیرند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای توسعه بخش گردشگری و اجرای طرح‌های گردشگر محور باید به مولفه‌های در نظر گرفته شده برسیم، گفت: برای توسعه این بخش باید همه ظرفیت‌ها و امکانات با رویکرد نگاه به ظرفیت‌های تمدنی استان بکار گرفته شوند.

او گفت:  توسعه ظرفیت‌هایی مانند بیستون، طاق بستان و منطقه گردشگری اورامانات نیازمند تدوین نقشه راه و نظام جامع گردشگری است.

صحرایی تصریح کرد: کرمانشاه، دارای یک تمدن غنی است و هر طرحی که در زمینه گردشگری اجرایی می‌شود باید بر اساس این ظرفیت و مزیت مهم استان باشد.

او افزود: وقتی می‌گوییم کرمانشاه سرمایه تمدنی دارد، یعنی اینکه هر پروژه و طرح باید یک اتصال کاملی به این موضوع داشته باشد بنابراین ضرورت دارد که مزیت‌های تاریخی استان را بشناسیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح‌های توسعه گردشگری باید نمایان‌گر کرمانشاه و همچنین معرف سرمایه‌ تمدنی آن باشند، گفت: طرح‌های گردشگری باید بر اساس یک طرح جامع، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بومی استان که خیلی می‌تواند برای گردشگر جذابیت داشته باشد، اجرایی شود. 

در این جلسه داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با تشریح ۴ طرح‌ سامان‌دهی بیستون، طرح گردشگری روستایی و عشایری، مجتمع تفریحی، اقامتی و پذیرایی چالابه و مجتمع تفریحی خدماتی پل معلق هجیج گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران بر ضرورت حمایت مدیریت ارشد استان برای تسریع در اجرایی شدن این پروژه‌ها تاکید کرد. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: پاسخ برخی از استعلامات این پروژه‌ها که می‌توانند در توسعه گردشگری استان تحول آفرین باشند، نیازمند نگاه ویژه و پیگیری مدیران دستگاه‌های ذی ربط است. 

او تاکید کرد: با اجرایی شدن این پروژه‌ها گردشگری کرمانشاه چهره جدیدی به خود خواهد دید. 

فرمانی گفت: با توجه به تمام مراحل اداری برخی از این پروژه‌ها به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی آن‌ها در استان خواهیم بود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401112741798

برچسب‌ها