بازدید کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی از اقامتگاه سنتی منوچهری کاشان

کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی از کارگاه های شعربافی، مخمل بافی و زری بافی اقامتگاه سنتی منوچهری به‌منظور بررسی شاخص های انتخاب و‌ معرفی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، امروز ۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱، کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی در این بازدید، نحوه کار دستگاه های بافندگی و نحوه تولید پارچه ها را مشاهده و بررسی کرده و‌ سوالاتی پرسیدند.

گفتنی است در اقامتگاه سنتی منوچهری کاشان ۱۲ سال است که کارگاه های بافندگی فعال بوده و ضمن آموزش به نسل جوان نسبت به تولید پارچه های سنتی نیز اقدام می‌شود، به نحوی که دو کارگاه بافندگی در اقامتگاه سنتی منوچهری شامل سه دستگاه شعربافی با پنج بافنده، یک دستگاه زری بافی با دو بافنده و یک دستگاه مخمل بافی با یک بافنده مشغول تولیدات نساجی سنتی هستند.

 با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در اقامتگاه سنتی منوچهری و دایر بودن یک فروشگاه صنایع دستی در این مکان، سفارش تولید و خرید بافت پارچه های سنتی به طور مستمر داده می شود و موجب پویایی و فعالیت همه روزه کارگاه های بافندگی این اقامتگاه شده‌است.

گفتنی است گروه کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی با هدف بررسی صنعت نساجی سنتی کاشان، به مدت دو‌ روز از مجموعه ها و‌ کارگاه های نساجی این شهرستان بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120523826

برچسب‌ها