برجسته‌ترین وظیفه ذیحساب، معاونت و مشورت‌دهی به مدیر ارشد دستگاه است

همایش هم‌اندیشی ذیحسابان ادارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراسر کشور با حضور علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع، فرشته بالایی ذیحساب و مدیرکل امور مالی، رضا خدایار مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری، حسین رازقی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در هتل هما بندرعباس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شب گذشته پنج‌شنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در این همایش با اشاره به وظایف ذیحسابان گفت: یک ذیحساب به طور مشخص باید مستعد انجام وظایف و تکالیفی بر محور صحت کامل باشد که این وظایف شامل تحلیل و تخصیص منابع، هزینه‌کرد صحیح، ارزیابی عملکرد، ارائه گزارش‌های وضعیت سنجی و نظارت مستمر بهسازی و توسعه است.

او افزود: این پنج استعداد؛ چه ذاتی و چه عملیاتی حتماً همه ذیحسابان در بالاترین سطح به آن مجهز هستند.

طلوعی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین وظیفه ذیحساب معاونت و مشورت‌دهی به مدیر ارشد دستگاه است، ادامه داد: اگر بتوانیم این نقش را بازی کنیم کار خود را به خوبی انجام داده‌ایم و اگر نتوانیم با چالش‌های زیادی دستگاه مواجه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یعنی ما باید بتوانیم تمامی عوامل مداخله‌گر در تأمین و تخصیص منابع را شناسایی کنیم و آن را صادقانه و شفاف در اختیار مدیر ارشد دستگاه قرار دهیم.

او با بیان اینکه در بحث هزینه‌کرد صحیح، شناسایی خط قرمز‌ها اولویت همه ماست، اظهار داشت: شما به عنوان عاملین ذیحساب بعد از اولویت‌ها برای خودتان خط قرمز‌ها را مشخص کنید.

طلوعی افزود: در بحث ارزیابی عملکرد بعد از پایش و استخراج نتایج، اهداف را شناسایی کنید یعنی حتماً با مدیر ارشد مجموعه ارتباط دقیقی داشته باشید تا هدف‌ها برای شما مشخص باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه یکی دیگر از انتظارات از ذیحسابان، ارائه گزارش مستمر وضعیت سنجی است، ادامه داد: همیشه مدیر ارشد باید در جریان تمام فرایند فعل و انفعالات و تغییرات اعتباری مجموعه‌اش باشد.

او تأکید کرد: آخرین نکته نظارت مستمر است و از نظارت هیچ وقت غفلت نکنید نظارت باید خروجی‌اش بهسازی و توسعه باشد.

در ادامه فرشته بالایی صومعه ذیحساب و مدیرکل مالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ماهیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سایر ادارت دیگر متفاوت است و باید با حساسیت بیشتری به مسائل نگاه کنیم و به عنوان مدیرمالی و ذیحساب اجازه ندهیم وقفه‌ای در کار بیفتد و این مستلزم این است که ما هر چه بیشتر با هم ارتباط و تعامل داشته باشیم تا بتوانیم با هم‌اندیشی یک موضوع را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و یک وحدت رویه را در عملکرد خودمان داشته باشیم.

او با بیان اینکه خیلی مهم است که ذیحسابان سراسر کشور یک مسیر را با فکر و برنامه به یک شکل با هم و یک مدل انجام دهند، ادامه داد: اگر بتوانیم یکسان عمل کنیم موفقیت ما خیلی بیشتر خواهد بود و وزارت میمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اهداف خود بهتر خواهد رسید.

در ادامه محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: جایگاه استان هرمزگان به واسطه قرار گرفتن در جنوبی‌ترین نقطه کشور و اتصال به سه آب مهم دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند که در ایران بی‌نظیر است.

او با بیان اینکه هیچ استانی دارای این شرایط نیست، افزود: درست است که هرمزگان مبادی و دروازه و محل مراودات اقتصادی است ولی علاوه بر مبادی صادرات و واردات و تجارت، محل انتقال و تبادل هنر بوده است.

محسنی ادامه داد: استان هرمزگان با ۲۳۰۰ کیلومتر سواحل در کشور مقام اول را دارد و با دارا بودن ۱۳ شهرستان که از این تعداد تقریباً ۹ شهرستان ساحلی هستند در گردشگری ساحلی جایگاه خاص خودش را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تنه به تنه ادارات کل و سازمان‌های استانی می‌زند که به لحاظ جایگاه اقتصادی در جایگاه اول قرار دارند و این اداره کل می‌خواهد به موازات سایر ادارات که در جایگاه بالا قرار دارند ایفای نقش کند.

او ادامه داد: با توجه به پتانسیل و تنوع حوزه خدمات به ویژه اینکه استان هرمزگان پایتخت اقتصاد و گردشگری دریایی کشور است خواستار تقویت بودجه و منابع مالی و ارتقای سطح اداره کل استان هرمزگان به لحاظ رتبه کشوری هستیم.

در ادامه ذیحسابان ادارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراسر کشور به بیان مشکلات و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011205395846

برچسب‌ها