کاشان در رأس هرم تصمیمات شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو خواهد بود

عضو ارشد شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو از خاص بودن ارزیابی‌های انجام‌شده توسط این گروه در کاشان خبر داد و این شهر را در رأس هرم تصمیمات خود به‌منظور ثبت کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ایتی سینگ روز گذشته 6 اسفندماه سال 1401، در آیین افتتاح دبیرخانه کاشان شهر ملی نساجی سنتی با اعلام این مطلب گفت: مطمئن باشید سعی خواهیم کرد بهترین‌ها و واقعیت‌های شهر کاشان را به جهان معرفی کنیم و به‌عنوان ‌شهر جهانی فکر کنید، در ۱۰ سال آینده اتفاقات بسیار خاصی دراین‌باره رقم خواهد خورد.

او ادامه داد: به‌عنوان عضوی از ارزیاب‌های شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو‌ وقتی می‌خواستیم به کاشان بیاییم با خود گفتیم چگونه این شهر را تخمین بزنیم تا بتوان به‌عنوان شهر جهانی درباره آن تصمیم‌گیری کنیم چون این‌یک پیشنهاد جدید بود.

سینگ، با بیان اینکه نساجی سنتی کاشان جالب و‌ منحصربه‌فرد بوده و‌ تمام‌ داشته‌های خود را بافرهنگ‌ و معماری خود حفظ کرده است، افزود: دست بافته‌ها کاشان از فرهنگ بافته‌شده و من‌ این را در هرسانت و قطعه منسوجات دستی درک و احساس کردم.

عضو شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ غنی کاشان در قلب مردم منطقه نهفته است، گفت: صادقانه بگویم من از کشور هند با کلی احساسات به دیاری آمدم که هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهم کرد و از اینکه با یک برنامه‌ریزی کامل ما را به‌سوی تمام داشته‌هایتان بردید سپاسگزارم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120723610

برچسب‌ها