دوره‌های آموزشی تخصصی برای موزه‌داران خراسان رضوی برگزار شد

معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 2 دوره تخصصی آموزشی ویژه موزه‌داران و کارکنان حوزه معاونت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسن زمانی بیدختی امروز چهارشنبه  دهم اسفند ماه ۱۴۰۱با اعلام این خبر افزود: این دورهای آموزشی تخصصی شامل شیوه مستندسازی اشیای موزه‌ای بوده که به مدت ۱۶ ساعت و سندشناسی و سندخوانی تاریخی به مدت ۳۲ ساعت در موزه بزرگ خراسان برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این دوره‌ها با هدف ارتقای دانش علمی و تخصصی موزه‌داران و  کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی استان برگزار شده است.

او یاد آور شد: استان خراسان رضوی حدود ۱۰۰ موزه و مجموعه تخصصی، دولتی و خصوصی دارد  که مستندسازی اشیای موزه برای این موزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زمانی بیدختی تصریح کرد: خراسان همواره به عنوان قطب فرهنگ، ادبیات و خوشنویسی مطرح بوده و با توجه به این که اسناد تاریخی در موزه‌های استان نگهداری می‌شود، برگزاری این دوره آموزشی تخصصی می‌تواند در حفظ و نگهداری نسخ خطی نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011210770235

برچسب‌ها