شهر جدید امیرکبیر، محلی مناسب برای برگزاری نوروزگاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: شهر جدید امیر کبیر نوروز امسال به عنوان ورودی شهر اراک و استان مرکزی، نقطه بسیار مهمی برای معرفی استان در سفرهای نوروزی است و حتما مراسم نوروزگاه را در این نقطه اجرا خواهیم کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی اکبر اسدی عصر دوشنبه 21 اسفندماه 1401 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی بر لزوم تمرکز دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مرکزی بر محورهای حادثه‌خیز در ایام نوروز تاکید کرد و‌ گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان تمرکز و اولویت خود را بر محورهای حادثه‌خیز معطوف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: فرمانداری‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، باید در جریان مصوبات ستاد باشند و تصمیمات باید به این دستگاه‌ها به منظور اجرا ابلاغ شود.

اسدی با بیان اینکه تا فردا همه دستگاه‌ها موظفند تعداد خودروهای دارای قابلیت چراغ‌گردان را به دفتر فنی استانداری مرکزی اعلام کنند تا در اختیار پلیس راه قرار گیرد، گفت: در برابر کوتاهی دستگاه‌های اجرایی حتما به اداره تخلفات اداری ارجاع می‌شوند، باید اولویت و تمرکز را بر ارائه خدمات در شهرستان‌ها و محورهای حادثه‌خیز معطوف کرد و حداقل ۱۰۰ دستگاه خودرو برای استان نیاز است.

او با اشاره به اینکه شهرداری اراک، پارک آلومینیوم را برای استراحت مسافران در نظر گرفته است و باید اطلاع‌رسانی لازم در این راستا انجام شود، افزود: شهر جدید امیرکبیر نیز به عنوان ورودی شهر اراک و استان مرکزی، نقطه بسیار مهمی برای معرفی استان در سفرهای نوروزی است و حتما مراسم نوروزگاه در این نقطه اجرا خواهیم کرد. همچنین در روز نخست نوروز مراسم استقبال از مسافران نوروزی در میدان امام خمینی(ره) در ساعت ۱۰ صبح انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: مساجد و امامزادگان و جایگاه‌های سوخت و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی باید سرویس‌های بهداشتی مناسبی داشته باشند، همچنین نمازخانه‌ها باید به صورت کامل سامان‌دهی و مرتب‌سازی شوند اگر این اقدامات مهم انجام نشود از ظرفیت قانونی برای توبیخ مسئولان امر استفاده می‌شود.

اسدی اضافه کرد: حتما باید رستوران‌های خوب شهرها به مسافران معرفی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122372268

برچسب‌ها