پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کرمانشاه میزبان نوروزگاه‌ها هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: نوروز امسال پایگاه‌های جهانی و ملی استان کرمانشاه میزبان برگزاری نوروزگاه‌ها هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه با حضور در برنامه رهیافت رادیو کرمانشاه با اعلام اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی در آمادگی کامل به سر می‌برد، اظهار کرد: از بهمن‌ماه جلسات ستاد خدمات سفر در استان به ریاست استاندار محترم برگزار شد که تاکنون بیش از ۳۳ جلسه در سطح استان برگزار شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی در این ایام افزود: تیم‌های نظارتی از ابتدای ماه جاری کار نظارت بر تاسیسات گردشگری اقامتی و پذیرایی را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز بازدیدهای نظارتی تاسیسات گردشگری صورت ویژه انجام می‌شود.

فرمانی گفت: درحوزه اسکان نیز بیش از ۵هزار تخت در مراکز دارای مجوز از این اداره‌کل و نیز ۱۱۰ مدرسه با ظرفیت پذیرش ۵هزار نفر شب در سطح استان کرمانشاه آماده پیذیرایی از مهمانان نوروزی هستند. 

او ادامه داد: همچنین برای اسکان موقت نیز با همکاری شهرداری سه نقطه از شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است که هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای امنیت این اماکن انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برای شرایط نامساعد جوی نیز  سالن‌های ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان آماده پذیرش گردشگران هستند.

او افزود: برای معرفی استان به گردشگران علاوه بر نصب بنر در سطح استان، بیش از ۲۰ نوع بروشور تهیه شده است که در کیوسک‌های اطلاع رسانی ورودی شهرها به گردشگران ارائه می‌شود.

فرمانی ادامه داد: همچنین امسال در فضای مجازی نیز سامانه کرمانشاه گشت با محوریت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که توسط کیو آر کد در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد.

او گفت: در این ایام برای ایجاد فضای با نشاط برای گردشگران در پایگاه‌های ملی و جهانی استان نوروزگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، صریح کرد: این برنامه‌ها با هدف افزایش زمان ماندگاری گردشگران طراحی شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به برنامه شاهنامه‌خوانی و اجرای هزار تنبور در محوطه طاق‌بستان، نوروزگاه بزرگ بیستون، برنامه دف‌نوازی در اورامانات اشاره کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122441731

برچسب‌ها