امنیت و سلامت گردشگران اولویت ستاد سفر استان کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه، گفت: امنیت و سلامت مسافران نوروزی باید در اولویت کار دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه با ریاست محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد. 

استاندار کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: موضوع ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سفرهای امسال بصورت جدی باید آن را مورد توجه قرار  اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان قرار گیرد. 

او افزود: نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان شناسایی و آشکارسازی شده‌اند، اما کماکان شاهد تصادفات در آنها هستیم که نباید اینگونه باشد. 

صحرایی تاکید کرد: نوروز پیش رو باید روی جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای در نقاط حادثه خیز تمرکز شود و دستگاه‌های اجرایی متولی با نصب بنرهای هشدار در این نقاط اقدامات لازم را انجام دهند و باید مراقب هم بود تا این بنرها سالم بمانند، چراکه بحث مراقبت از جان انسان‌ها در میان است. 

او با بیان اینکه در ایام نوروز از فعالیت دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان بازدیدهایی خواهد داشت، گفت: این سرکشی‌ها هم برای قوت قلب و هم برای ارزیابی انجام خواهد گرفت. 

صحرایی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی که فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند، تقدیر خواهد شد و با دستگاه‌هایی که کم و کاستی و ترک فعل کنند هم برخورد مناسب صورت می‌گیرد. 

او در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز امسال اشاره کرد و گفت: رمضان فرصت بسیار خوبی برای تجربه مسلمانی گردشگری است. 

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه حرمت های این ماه مبارک باید حفظ شود، عنوان کرد: امیدواریم شاهد هیچ نوع اقدامی نباشیم که از باب فراموشی و غفلت نسبت به ارزش های این ماه مبارک در ایام نوروز انجام شود. 

او در ادامه خطاب به فرمانداران استان گفت: در ورودی همه شهرستان‌های استان اطلاع‌رسانی‌های لازم برای معرفی خوب از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و راهنمایی مسافران انجام شود.

صحرایی افزود: این معرفی می تواند با نصب بنر، استقرار یک راهنمای گردشگران و یا توزیع کتاب‌ها و بروشورها باشد. 

او در ادامه از بیمه‌های استان هم خواست تا در ورودی شهرها برای نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای به مسافران اطلاع‌رسانی کنند‌. 

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه شهرهای کرمانشاه باید برای استقبال از میهمانان نوروزی پاکیزه باشد، گفت: همه دستگاه‌های ذیربط برای پاکیزگی شهرها نهایت اهتمام را داشته باشند. 

او در ادامه سخنانش از همراهی و همکاری همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر برای آماده سازی استان برای استقبال از میهمانان نوروزی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مجموعه این اقدامات منجر به تعطیلاتی خوش و سالم برای مردم استان و مسافران شود. 

صحرایی در خاتمه تاکید کرد: تمام دستگاه‌های عضو این ستاد تا پایان سفرهای نوروزی با جدیت تمام فعالیت‌های خود را مدیریت کنند.

برگزاری ۳۳ جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان

همچنین داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اظهارکرد: از بهمن‌ماه جلسات ستاد خدمات سفر در استان به ریاست استاندار محترم برگزار شد که تا کنون بیش از ۳۳ جلسه در سطح استان برگزار شده است. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی در این ایام، افزود: تیم‌های نظارتی از ابتدای ماه جاری کار نظارت بر تاسیسات گردشگری اقامتی و پذیرایی را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم. 

او افزود: از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز بازدیدهای نظارتی تاسیسات گردشگری صورت ویژه انجام می‌شود. 

فرمانی گفت: درحوزه اسکان نیز بیش از ۵هزار تخت در مراکز دارای مجوز از این اداره‌کل و نیز ۱۱۰ مدرسه با ظرفیت پذیرش ۵هزار نفر شب در سطح استان کرمانشاه آماده پیذیرایی از مهمانان نوروزی هستیم. 

او ادامه داد: همچنین برای اسکان موقت نیز با همکاری شهرداری سه نقطه از شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است که هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای امنیت این اماکن انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برای شرایط نامساعد جوی نیز سالن‌های ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان آماده پذیرش گردشگران هستند. 

او افزود: در این ایام برای ایجاد فضای با نشاط برای گردشگران در پایگاه‌های ملی و جهانی استان نوروزگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه، صریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و مانوری که برگزار شد، از آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی برخوردار است. 

در ادامه این جلسه روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران گزارش اقدامات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی را ارائه کردند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011224417656

برچسب‌ها