دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر سلطانیه ویژه نوروز 1402 برگزار شد

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سلطانیه ویژه نوروز 1402 با حضور فرماندار سلطانیه، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، محمدرضا براتی روز چهارشنبه 24 اسفند ۱۴۰۱ گفت: سلطانیه با میراث کهن، آثار تاریخی باشکوه و جاذبه‌های طبیعی همیشه مقصد مسافران و گردشگران بوده که هر ساله در ایام نوروز ورود گردشگران و مسافران به شهر تاریخی افزایش چشمگیری پیدا می کند.

فرماندار سلطانیه ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه اسکان مسافران و ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی انجام گرفته است. گروه‌های نظارتی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین راهی در ایام نوروز نظارت خواهند کرد.

او گفت: اقدامات مناسبی باید برای معرفی ظرفیت های گردشگری در شهرستان سلطانیه به انجام رسیده اما هنوز باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

پروانه عسگری در این جلسه گفت: برای ایجاد نشاط اجتماعی مراسم نوروزگاه در محوطه گنبد سلطانیه انجام خواهد شد تا آداب‌ و رسوم محلی و سنتی به نمایش گذاشته شود و بازارچه صنایع دستی در آرامگاه چلبی اوغلو و محوطه گنبد سلطانیه در نوروز ۱۴۰۲ برپا خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و رئیس  اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: پاک‌سازی محوطه‌های اماکن و بافت تاریخی در شهرستان سلطانیه در حال انجام است.

او گفت: اقلام راهنمای سفر از قبیل نقشه، بروشور، کتابچه‌های راهنما و... نیز برای ایام نوروز طراحی و چاپ شده  که در ورودی شهر‌، گنبد سلطانیه، آرامگاه چلبی اوغلو، آرامگاه ملاحسن کاشی، معبد داش کسن و مجموعه شاه بلاغی، در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سلطانیه آخرین اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های نوروزی را تشریح کردند.

 انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 1401122493127

برچسب‌ها