بخش تخصصی میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در کتابخانه‌های آذربایجان غربی ایجاد شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با هدف آشنایی بیشتر مردم با تاریخ و هویت خود پیشنهاد می‌شود بخش تخصصی میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در کتابخانه‌های استان ایجاد شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، خدیجه معصومی 25 اسفند 1401 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: امروزه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگ کرد اما متاسفانه علی‌رغم اثرگذاری بالای این حوزه بودجه کمی به این بخش اختصاص می‌یابد.

مرتضی صفری افزود: با توجه به اینکه بودجه این حوزه پایین است باید با برنامه‌ریزی مناسب بهره‌روی در این حوزه را افزایش داد.

او ادامه داد: در حوزه‌های مختلف معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، نگهداری کتاب‌ها و نسخ قدیمی، برپایی نمایشگاه، اعلام فراخوان برای جمع‌آوری عکس‌های قدیمی از ارومیه و استان و تهیه کتاب، ثبت ملی کتابخانه‌های قدیمی و ... از جمله موارد مربوط به همکاری‌های مشترک می‌تواند باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در سطح استان 74 باب کتابخانه تحت پوشش این اداره‌کل بوده و ۲۵ کتابخانه هم مشارکتی است.

خدیجه معصومی اضافه کرد: در ایام نوروز تعدادی از این کتابخانه‌ها باز بوده و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند و برای این منظور درخواست می‌شود تورهای گردشگری بازدید از کتابخانه‌ها را هم در برنامه خود داشته باشند.

او ادامه داد: کتابخانه مرکزی ارومیه با 200هزار جلد کتاب یکی از مراکز غنی کشور بوده و در این کتابخانه بخشی با عنوان استان‌شناسی وجود دارد که در آن کتاب‌هایی با موضوع معرفی ظرفیت‌های استان برای مطالعه افراد در نظر گرفته شده است.

معصومی گفت: برگزاری کارگاه‌های مختلف، ترویج کسب و کارها و آموزش نحوه کارآفرینی در حوزه فرهنگی و تاریخی و برپایی نمايشگاه فروش و معرفی محصولات توليدی كسب و كارهای خانگی و محلی از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوده که آماده همکاری در این حوزه‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225378296

برچسب‌ها