برگزاری 1260 برنامه نوروزی در یزد/ ویژه برنامه‌های فرهنگی افطار تا سحر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برگزاری ۱۲۶۰ رویداد نوروزی طی این مدت توسط دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: سعی شده شعار امسال گردشکری نوروزی استان یزد که «نشاط مؤمنانه» تعیین شده، در تمام برنامه‌ها به ویژه در ایام معنوی ماه مبارک رمضان مدنظر قرار گرفته شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز شنبه 27 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌های از افطار تا سحر تدارک دیده‌ شده است که گردشگران نوروزی یزد می‌توانند از این برنامه‌ها بهره ببرند و لحظات شادی را سپری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به برگزاری این برنامه‌ها در سه‌ نقطه مهم از شهر یزد گفت: جنگ شبانه در ورودی باغ جهانی دولت‌آباد، برنامه کافه شهدا در مسجد چهل محراب واقع در بافت تاریخی یزد و برنامه‌ای با عنوان از افطار تا سحر در مجموعه تاریخی امیرچقماق برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴ بازارچه سفر و ۴۵ بازارچه صنایع‌دستی در یزد راه‌اندازی خواهد شد و بالغ‌بر صد راهنمای گردشگری در اماکن گردشگری یزد به‌صورت دو شیفت گردشگران نوروزی را راهنمایی می‌کنند.

آخوندی با پیش‌بینی پیک سفرهای نوروزی استان یزد تا سوم فرودین ماه، گفت: تاکنون سه نشست ستاد خدمات سفر با حضور استاندار برگزار شده و با تشکیل ستادهای خدمات سفر شهرستان‌ها، طی بازدیدهایی که از آن‌ها داشتیم نظرات ستاد خدمات سفر استان را به آن‌ها انتقال داده و مشکلات و مسائل آن‌ها را دریافت و رسیدگی کردیم.

آخوندی در ادامه اعلام کرد: به‌منظور راهنمایی و مدیریت اسکان مسافران نوروزی سامانه ۰۳۵۳۳۵۲۱ راه‌اندازی شده که در قالب آن مسافران از هر جای کشور می‌توانند نسبت به رزرو اسکان خود در یزد مطمئن شوند و علاوه بر این، هر نوع نیاز خود را نیز از طریق این سامانه دریافت کنند، همچنین مسافران نوروزی که هر یک از مبادی یزد وارد استان می‌شوند، از طریق سامانه پیامکی مورد خوشامدگویی قرارگرفته و سایت yazd1402.ir جهت راهنمایی در مورد بخش‌های مختلف، به آن‌ها معرفی خواهد شد.

او همچنین از برگزاری ۱۲۶۰ رویداد طی این مدت توسط دستگاه‌های مختلف استان خبر داد و گفت: سعی شده شعار امسال گردشگری نوروزی استان یزد که «نشاط مؤمنانه» تعیین‌ شده، در تمام برنامه‌ها به‌ویژه در ایام معنوی ماه مبارک رمضان مد نظر قرار گرفته شود.

آخوندی با اشاره به برنامه‌های نوروزی دستگاه‌های دیگری مانند شهرداری، یکی از کارهای نو و جذاب شهرداری در سال جاری را برپایی موزه زنده در بافت تاریخی یزد ذکر کر د و گفت: در این برنامه مفاخری مانند آیت‌الله وزیری، میرزا محمدتقی خان بافقی، فرخی یزدی، سید رکن‌الدین و مهدی آذر یزدی با معرفی می‌شوند، همچنین از دیگر برنامه‌های این بخش گردشگری خوراک یزد است که روایت شیرینی‌ها سنتی و روایت قهوه امام‌حسینی یا قهوه یزدی از آن جمله است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به مرمت اضطراری بافت تاریخی و برخی اماکن گردشگری مانند زندان اسکندر و خانه لاری‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: ۱۱ نقطه بافت تاریخی یزد برای نوروز امسال گل‌کاری ویژه شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227104609

برچسب‌ها