تعاملات دو موزه آستانه و دین و دنیا در قم افزایش می‌یابد

هم‌افزایی و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله جذب بازدیدکننده به‌ویژه در مورد تورهای زیارتی و بازدیدهای گروهی و همچنین الگوسازی موزه‌داری اسلامی در نشست مسئولان موزه آستانه مقدس و موزه دین و دنیا در قم مورد تاکید قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه حضرت معصومه (س) امروز شنبه بیست و هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ به منظور تبادل تجربیات و افزایش تعاملات با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده، رئیس موزه دین و دنیا واقع در مسجد مقدس جمکران دیدار کرد. 

در این دیدار بر هم‌افزایی و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله جذب بازدیدکننده به‌ویژه تورهای زیارتی و بازدیدهای گروهی از دو موزه و همچنین الگوسازی موزه‌داری اسلامی تاکید شد. 

گفتنی است در این دیدار یک کاشی نظیرسازی شده از کاشی‌های بارگاه نورانی بانوی کرامت به رئیس موزه دین و زندگی اهدا شد. 

موزه دین و دنیا با دارا بودن ۱۰ گنجینه در ۳۲۰۰ متر فضا در مسجد مقدس جمکران نخستین موزه مفهومی در جهان اسلام به شمار می‌رود. 

این موزه زیر مجموعه «موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی» به عنوان فعالیت ترویجی احکام دینی به صورت ابتکاری و مفهومی از آثار تاکسیدرمی و هنری در راستای ترویج و آموزش احکام شرعی و آموزه‌های دینی بهره می‌گیرد. 

موزه حرم حضرت معصومه (س) نیز قدیمی‌ترین موزه وقفی ایران و جهان شامل مجموعه آثار باارزشی است که پادشاهان، حاکمان و عاشقان کریمه اهل بیت (س) و افراد و علاقه‌مندان به حفظ میراث‌هنری و تاریخی به این موزه اهدا کرده‌اند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227684465

برچسب‌ها