۲ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان در قم افتتاح شد/ افزوده شدن ۲۱۵ تخت به ظرفیت اقامتی استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به قم و با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دو هتل در قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان، ۲۱۵ تخت و اشتغالزایی ۶۳ نفر افتتاح شدند و به بهره‌برداری رسیدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی در حاشیه افتتاح طرح‌های گردشگری استان قم با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: هتل سه ستاره طلاییه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد تومان با زیربنای ۴هزار مترمربع، ۱۵۰ تخت و اشتغالزایی ۴۵ نفر افتتاح شد.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: همچنین هتل یک ستاره سَتار با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع،  ۶۵ تخت و اشتغالزایی ۱۸ نفر به بهره‌برداری رسید.  

او به بازدید از دو هتل در دست ساخت با حضور معاون وزیر اشاره و بیان کرد: هتل پنج ستاره زعفرانیه با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۱۷هزار مترمربع، ۳۰۰ تخت و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر و هتل پنج ستاره طوبی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۹۷هزار مترمربع، ۹۰۶ تخت و اشتغالزایی ۳۲۲ نفر در دست احداث هستند.

ارجمندی به بازدید از سامان‌دهی و بازسازی (تعمیر و تجهیز) سرویس‌های بهداشتی مسیر کربلا (جاده قم – اراک) اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هزینه یک میلیارد تومان در حال انجام است و بخشی از آن به پایان رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: به مناسبت سفر رئیس‌جمهوری به قم، جناب آقای میثم آسوپا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مدت سه روز در این اداره‌کل حضور دارد و به صورت مستقیم پاسخگوی مردم در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

او ادامه داد: مردم برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های خود در این سه حوزه می‌توانند به این اداره‌کل به نشانی بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ مراجعه و با نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت‌وگو کنند.  

ارجمندی با اشاره به بازدید معاون وزیر از سرای ملا حسین، بازار کهنه و میدان کهنه بخشی از بافت تاریخی شهر قم گفت: با اعتباری بیش از ۵میلیارد تومان، تکمیل مرمت سرای ملا حسین و میدان کهنه و اجرای فاز ۳ آن، با همکاری شهرداری قم در دستور کار و برنامه‌های سال جاری این اداره‌کل قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان این که محور تاریخی مذکور در بردارنده آثار مهم تاریخی است و می‌تواند به عنوان محور گردشگری و سوغات شهر قم مطرح شود، ادامه داد: طرح مرمت بنای تاریخی سرای ملا حسین شهر قم با نظارت دانشگاه علم و صنعت ایران انجام می‌شود.

او افزود: سرای ملا حسین در مجاورت راسته بازار و میدان کهنه و در ارتباط با عناصر شاخص تاریخی و مذهبی از جمله مسجد جامع، مسجد و منار میدان کهنه، مدرسه جهانگیر خان، مدرسه غیاثیه و امامزاده حمزه(ع) قرار دارد که بخشی از یک محور فرهنگی‌تاریخی بسیار با اهمیت در هسته اصلی شهر قم محسوب می‌شود.

ارجمندی تأکید کرد: سامان‌دهی میدان کهنه در ادامه طرح مرمت سرای ملا حسین، بازار کهنه و بهسازی محور فرهنگی‌تاریخی مسجد جامع که قدمت دو گلدسته این مسجد به دوره ساسانی می‌رسد، در احیای این مجموعه بی‌نظیر و ارائه خدمات گردشگری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

امروز معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان قم؛ ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه قم، از بافت تاریخی شهر قم و چند طرح گردشگری بازدید و چند طرح گردشگری را در این استان افتتاح کرد.   

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم، به این استان سفر کرده است. نخستین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان قم در روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ سال ۱۴۰۰ انجام شده بود.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ شش شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha