به‌کارگیری تمام امکانات برای اسکان زائران نوروزی قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان برای ارائه خدمات اسکان مطلوب به زائران و مسافران نوروز ۱۴۰۲ استفاده می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی بیست و هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در جلسه ستاد اسکان نوروزی که با حضور حمیدرضا جعفری کافی‌آباد، مدیرکل هماهنگی و امور رفاهی زائران استانداری و نمایندگانی از ادارت میراث‌فرهنگی، حرم مطهر، فرمانداری، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان و شهرداری در محل استانداری قم برگزار شد، بر تسهیل دسترسی زائران به محل‌های اسکان در سراسر استان تاکید شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: در این جلسه از آماده‌سازی ۳هزار کلاس درس در ۳۰۰ مدرسه، استفاده از ظرفیت برخی بقاع متبرکه شاخص استان قم. مساجد و حسینیه‌ها به منظور اسکان مسافران نوروزی خبر داده شد. 

او افزود: همچنین هفت بوستان شهری و دو سوله بحران شهرداری قم و سه سالن ورزشی مربوط سازمان فرهنگی هنری شهرداری،پنج سالن ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای اسکان نوروزی آماده‌سازی شده است. 

ارجمندی در ادامه اسکان زائران در حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این جلسه مقرر شد طبق سنوات گذشته در ایام نوروز ۱۴۰۲ زائرسرای کوثر واقع در صحن جوادالائمه(ع)، شبستان نجمه‌خاتون و بالکن غربی شبستان امام خمینی (ره) و دو شبستان جمکران در اختیار زائران قرار گیرد. 

او با تاکید بر استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان برای ارائه خدمات اسکان مطلوب ادامه داد: کمیته‌های اسکان با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بیست و پنجم اسفندماه با تلاش شبانه‌روزی و با تمامی ظرفیت‌ها به زائران کریمه اهل بیت(س) خدمت‌رسانی می‌کنند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات استان قم برای رفاه حال زائران در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، درب شماره یک مسجد مقدس جمکران و فرمانداری آماده خدمت‌رسانی برای انجام هماهنگی‌های لازم برای اسکان هستند. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ۱۴هزار تخت در قالب ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر و و در مجموع ۳۲۰ واحد اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نوروز به زائران و مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. 

او با تاکید براستفاده بهینه از ظرفیت‌های کمیته اسکان برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی گفت: بازدیدهای نظارتی مستمر در ایام نوروز با قدرت دنبال می‌شود و سامانه مردمی ۹۶۰۹ هم آماده دریافت شکایات مردمی است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227684784

برچسب‌ها