برگزاری رویدادهای فرهنگی‌گردشگری نوروزی در شهرستان اشکذر

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر ضمن اعلام آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی، از برگزاری رویدادهای فرهنگی‌گردشگری ویژه ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهدی جمالیان روز دوشنبه 29 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: در چهار نقطه شهرستان اشکذر به‌منظور پذیرایی، استراحت و راهنمایی مسافران نوروزی با همکاری فرمانداری و بخش خصوصی، نوروزگاه و استراحتگاه نوروزی برپا شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر با اشاره به آماده‌سازی بوم‌گردی‌ها و مراکز اقامتی شهرستان برای اسکان مسافران، گفت: همچنین کلاس‌های مدارس، حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها برای اسکان اضطراری آماده ‌شده است.

جمالیان با بیان اینکه اماکن تاریخی نظیر موزه مردم‌شناسی، آسیاب آبی، مسجد ریگ و مجموعه سلطان بندرآباد برای بازدید گردشگران آماده ‌شده است، افزود: چاپ نقشه و بروشور راهنمایی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی، غرفه غذاهای سنتی و بومی محلی، غرفه کودک، نشاط و گردشگری، کافه معرفت در پارک اشکی، برگزاری جشن بهار در بهار با اجرای موسیقی زنده، ورزش باستانی و برنامه‌های طنز از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده‌شده برای مسافران نوروزی در این شهرستان است.

او با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، گفت: طرح آرامش بهاری در مسجد تاریخی ریگ مجومرد اجرا می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد: با وجود تعداد زیادی از نژادها و گونه‌های اسب خصوصاً بهترین نژادهای اسب عرب در باشگاه‌های اشکذر، این شهرستان از پتانسیل بسیار زیادی در صنعت گردشگری با اسب برخوردار است و در ایام نوروز نیز یک مجموعه گردشگری سوارکاری در اشکذر پذیرای مسافران علاقه‌مند است.

به گفته او جشنواره نوروزی پاتوق نیز در روستای هدف گردشگری شمسی با هدف افزایش مشارکت مردم و آگاهی‌بخشی عموم مردم به‌ویژه مسافران نوروزی با آداب‌ورسوم این روستا برگزار می‌شود که شامل غرفه‌هایی چون میراث‌فرهنگی و گردشگری، مردم‌شناسی، ورزش و تندرستی، پخت غذاهای سنتی، صنایع‌دستی و ... است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103104497

برچسب‌ها