افتتاح نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع‌دستی و بومی روستاهای کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از افتتاح نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع‌دستی و بومی روستاهای شهرستان کاشان در مجموعه جهانی باغ فین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا روز 1 فروردین‌ماه 1402، با اعلام این مطلب گفت: در ایام تعطیلات نوروز، 25 غرفه از روستاهای چهار بخش برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی شهرستان کاشان به معرفی قابلیت‌های صنایع‌دستی و حرفه‌های بومی مناطق خود در محل مجموعه جهانی باغ فین می‌پردازند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به اینکه نباید از ظرفیت‌های میراث روستایی غفلت کرد، این نمایشگاه برای نخستین بار و باهدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی روستاهای کاشان به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی و توسعه گردشگری روستایی برگزار شد.

او افزود: وجود روستاهای کویری، کوهپایه و‌ کوهستانی و همچنین برخورداری از طبیعت و اقلیم‌ جغرافیایی متنوع، یک ثروت و نعمت خدادادی برای کاشان است که با ایجاد نمایشگاه‌های بازنمایی قابلیت و‌ توانمندی صنایع‌دستی و بومی به دنبال شناسایی و معرفی جاذبه‌های روستاهای این شهرستان به‌ گردشگران هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان تصریح کرد: نمایشگاه بازنمایی قابلیت‌ها و‌ توانمندی‌های صنایع‌دستی و بومی کاشان در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح‌ الی ۲۱ در مجموعه جهانی باغ فین پذیرای گردشگران و‌ مسافران خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010323816

برچسب‌ها