اسکان نوروزی بیش از ۲۱۳هزار زائر در بقاع متبرکه استان قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اسکان بیش از ۲۱۳هزار زائر در بقاع متبرکه استان از ۲۵ اسفندماه گذشته تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ۲۱۳هزار و ۴۶۲ زائر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال در بقاع متبرکه استان حضور یافتند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به ظرفیت اسکان موقت و دائم ایجاد شده در بقاع متبرکه شاخص استان برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی عنوان کرد: زائرسراها، سوئیت‌ها و سالن‌های اسکان میزبان متقاضیان بودند. 

به گفته اسکندری، ظرفیت اسکان دائم و موقت بقاع متبرکه قم به صورت همزمان، 3هزار نفر در شبانه‌روز است. 

او با بیان اینکه 1464 نفر از این زائران به صورت دائم و شبانه و ۱۱ هزار و ۱۰۷ نفر به صورت موقت از خدمات اسکان در بقاع متبرکه بهره‌مند شده‌اند گفت: این آمار مربوط به هفت روز ابتدایی اجرای طرح آرامش بهاری ۱۴۰۲ در استان است. 

اسکندری  ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری می‌توان به اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه اشاره کرد که طی مدت یاد شده، ۳۲هزار و ۸۰ نفر از زائران نمازهای یومیه خود را به جماعت و در حرم‌های مطهر امامزادگان قم ادا کردند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: طرح آرامش بهاری ۱۴۰۲ در ۲۷ بقعه متبرکه استان و با حضور ۹۶ نفر از مبلغان اعزامی و بومی به اجرا درآمده‌ است. 

او افزود: در این راستا خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برپا و غرفه‌هایی از جمله مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی و خانوادگی، کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب، نمایشگاه‌های ترویج وقف، عرضه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های شاد و خانوادگی در آن در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104684835

برچسب‌ها