سریال «نون خ» از ظرفیت خود برای معرفی جاذبه‌های گردشگری غرب کشور به خوبی بهره برده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی ایلام گفت: سریال «نون خ» از ظرفیت خود برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری مناطق زاگرس‌نشین و غرب کشور به خوبی بهره برده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی روز جمعه چهارم فروردین ماه 1402 اظهار کرد: حرکت فرهنگی عوامل ساخت سریال پربیننده و طنز نون خ که در تیتراژ ابتدایی این سریال از جاذبه‌های گردشگری و هنری استان ایلام استفاده کرده‌اند قابل تقدیر و قدردانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی ایلام افزود: پیرو صحبت‌ها و رایزنی‌های انجام گرفته با عوامل سریال پیش از تولید آن مقرر شد از جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در تیتراژ ابتدایی این سریال استفاده شود.

او یادآور شد: عوامل ساخت سریال نون خ با حضور در مناطق مختلف استان از جاذبه‌های گردشگری فیلمبرداری و در تیتراژ آغازین این سریال از تصاویر جاذبه‌ها و هنرهای دستی استان ایلام استفاده کردند.

شریفی با بیان اینکه این اقدام عوامل ساخت این سریال به ویژه تهیه‌کننده و کارگردان ارزشمند است، ادامه داد: این سریال از ظرفیت خود برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری مناطق زاگرس‌نشین و غرب کشور به خوبی بهره برده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی بیان کرد: در تیتراژ این سریال از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، صنایع‌دستی و پخت خوراکی‌های محلی استان ایلام استفاده شده است.

پل‌گاومیشان، شهر باستانی سیمره، کوه قلاقیران به عنوان نماد استان ایلام، رشته کوه‌های مانِشت و بانکول، ویژدَروَن، جنگل‌های بلوط، تنگه کافرین، پشت‌قلعه، چهارطاقی دره‌شهر، تنگه ساز و بُن، دریاچه دوقولو  آبدانان معروف به تنها آکواریوم طبیعی جهان، شالیزارهای کشت برنج عنبربو، دریاچه سد چمَ‌گردلان، ششدار، قلعه شیاخ، تنگه رازیانه، سایت تکثیر گوزن در خطر انقراض زرد ایرانی، آتشکده سیاه گِل، کوه‌های شَشکلان، آبشارهای هفت‌قولوی پلیه، غار روباز زینگان و دریاچه سد سیمره از جمله مناظر تاریخی و طبیعی استان ایلام است که در تیتراژ سریال «نون خ» مورد تصویربرداری و بهره برداری قرار گرفته است.

 باشگاه سوارکاری میرکان، پخت خوراکی‌های محلی شَلَهَ‌کینَهَ، نان ساجی، بژی‌برساق، کَلَهَ‌کُنجی، دوغ محلی و ساخت صنایع‌دستی بُگدِه‌سازی (نوعی چاقو و خنجر)، نمدمالی، بافت جاجیم، گیوه و گلیم نقش برجسته از دیگر تصاویر مورد استفاده در ابتدای این سریال است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201047616

برچسب‌ها