سرپلذهاب یک بسته کامل گردشگری است/ از سنگ نگاره آنوبانی‌نی تا آبشار پیران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپلذهاب از این شهرستان به عنوان یک پکیج کامل گردشگری یاد کرد که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، نادر رحیمی روز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه 1402 با اشاره به تنوع بسیار بالای جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سرپلذهاب، اظهارکرد: در این شهرستان هم می‌توان آثار تاریخی متعدد، هم جاذبه‌های طبیعی و هم اماکن مذهبی را دید که برای گردشگرانی با سلیقه‌های مختلف جذاب است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپلذهاب افزود: سنگ نگاره آنوبانی‌نی، گوردخمه داوود، طاق گرا، زیج منیژه پاطاق، زیج انزل، قلعه مریم و قلعه گبری از جمله آثار تاریخی شاخص شهرستان هستند که در این ایام گردشگران از آنها بازدید کرده‌اند. 

او از آبشار پیران به عنوان مهمترین جاذبه طبیعی این شهرستان نام برد و گفت: آبشار پیران یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در روستایی به این نام واقع شده‌است. 

رحیمی با بیان اینکه سرپلذهاب سرزمین چشمه‌های همیشه جوشان و سراب‌های زیباست، افزود: سراب ماراب، سراب قلعه شاهین ، سراب گرم  و سراب قره بلاغ هم سراب‌های مهم این شهرستان هستند. 

او از سرپلذهاب به عنوان قدمگاه شهدا هم نام برد و گفت: در این شهرستان به واسطه هشت سال حضور مستقیم در جنگ تحمیلی هنوز نشانه‌ها و یادگارهایی از آن دوران بجای مانده است که از جمله آنها می‌توان به یادمان شهید شیرودی ، یادمان شهدای بازی دراز و پادگان ابوذر که به دو کوهه غرب کشور معروف است، اشاره کرد که از مقاصد راهیان نور در کشور به شمار می‌رود. 

به گفته این مسئول، حرم احمد بن اسحاق که از یاران امام حسن عسکری (ع) بوده در شهر سرپلذهاب واقع شده و از جمله اماکن مذهبی مورد توجه در این شهرستان است. 

او در ادامه به آمادگی کامل شهرستان در ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان نوروزی خبرداد و گفت: از ۲۰ اسفند جانمایی سیاه چادرها ، غرفه‌های صنایع‌دستی و بازدیدهای مکرر از مجتمع‌های خدمات رفاهی ، نمازخانه‌های سطح شهرستان و اقامتگاههای بوم‌گردی ، نظارت بر قیمت کالاها در بازار ، بازدید از مدارس سطح شهر که جهت اسکان در نظر گرفته شده بود را آغاز کردیم. 

رحیمی یادآورشد: از ۲۹ اسفند تا هفتم فروردین‌ماه بیش از ۸۰ هزار نفر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان شامل سراب‌ها، دشت‌ها، اماکن مذهبی و یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کرده‌اند. 

او در پایان از همه مردم ایران دعوت کرد تا از جاذبه‌های گردشگری مختلف این شهرستان بازدید کنند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010841797

برچسب‌ها