اعضای جدید هیأت امنای خانه امیرکبیر منصوب شدند

با صدور حکمی از سوی استاندار مرکزی، اعضای جدید هیأت امنای خانه امیرکبیر تعیین و فرماندار اراک تا زمان تدوین اساسنامه و ساختار به عنوان رئیس هیأت امنا انتخاب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه روز پنجشنبه 10 فروردین‌ماه 1402 با صدور حکمی امیر هادی، فرماندار اراک را به عنوان رئیس هیأت امنای خانه تاریخی امیرکبیر تعیین کرد.

در این حکم بر برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و تشریک مساعی با صاحب‌نظران به ویژه اعضای جدید هیأت امنا برای تبدیل خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه به مرکز نشر و ترویج سیره عملی این چهره ارزشمند ملی و نماد وطن‌دوستی و استعمارستیزی و دین‌مداری تأکید شده است.

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از اعضای قبلی، طی احکام جداگانه‌ای اعضای جدید هیأت امنای خانه امیرکبیر متشکل از شخصیت‌های حقوقی، چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین بانوان را منصوب کرد که بر اساس اعلام استانداری مرکزی، اسامی این افراد متعاقبا اعلام می‌شود.

مخلص الائمه، استاندار مرکزی در جلسه با اعضای جدید هيأت امنای خانه امیر کبیر که در محل خانه تاریخی امیرکبیر در روستای تاریخی هزاوه برگزار شد، گفت: یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر و ماندگار تاریخ ایران و چهره مؤثر در استقلال هویت ایرانی، میرزا تقی خان فراهانی (امیرکبیر) است.

او افزود: اعضای جدید هيأت امنای خانه امیرکبیر تلاش خواهند کرد با تدوین و پیاده‌سازی نقشه راه این مجموعه تاریخی با اهداف فرهنگی و هویتی نسبت به تبیین سیره علمی این شخصیت وطن دوست، دین‌مدار و ضداستعمار تشریک مساعی کنند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در ترکیب جدید اعضای هیأت امنا سعی شده است علاوه بر استفاده از چهره‌های شاخص و توانمند هيأت امنای قبلی، از شخصیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری استان که عموما ریشه در روستای هزاوه دارند و برخی مدیران ارشد مانند مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان اعضای حقوقی با محوریت فرمانداری اراک استفاده شود.

مخلص‌الائمه اظهار امیدواری کرد، در دوره جدید فعالیت‌های فرهنگی و هویتی شایسته‌ای در خانه امیرکبیر رقم بخورد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011172589

برچسب‌ها