اسکان ۳۲۳ هزار میهمان نوروزی در کرمانشاه/ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز حدود ۳۲۳ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان پیدا کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: خوشبختانه امسال رشد خوبی را از نظر آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های مختلف استان شاهد بودیم. 

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: از ۲۰ اسفند سال گذشته که سفرهای نوروزی آغاز شد تا پایان 13 فروردین 1402 در مجموع نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند. 

او در خصوص میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان طی  این مدت گفت: جمعا ۳۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی رسمی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهانپذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی، کمپ‌های شهرداری، مدارس و ... اسکان پیدا کردند. 

فرمانی در ادامه به تشدید بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در ایام نوروز هم اشاره کرد و گفت: جمعا ۹۶۸ فقره بازدید نظارتی در این مدت انجام گرفت که با تشویق مراکزی که به گردشگران خدمات مطلوب ارائه می‌دهند و صدور تذکر، اخطار و حتی تعلیق واحدهای متخلف همراه بود. 

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه یادآورشد: در این بازدیدها برای ۱۰۰ واحد تشویق، برای ۹۳ واحد تذکر، برای ۲۲ واحد اخطار کتبی و ۱۰ واحد هم تعلیق و تعطیل شدند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114417349

برچسب‌ها