۱۱ ایستگاه دریایی خوزستان پذیرای حدود ۳۵۵هزار گردشگر دریایی

رئیس کمیته گردشگری دریایی ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان با اعلام رسمی پایان سفر‌ها و گردشگری دریایی نوروزی در استان گفت: از اواخر اسفند 1401 تا ۱۷ فروردین‌ماه 1402، نزدیک به ۳۵۵هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز استان، گردشگری دریایی ایمن را تجربه کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، بهروز آقایی اظهار کرد: به‌دنبال استقبال چشمگیر مهمانان و گردشگران نوروزی از امکانات و موقیعت‌های مهیا و ایمن در گردشگاه‌های دریایی خوزستان که با اتخاذ تمهیدات مدیریتی و اقدامات اجرایی لازم برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان فراهم شده بود، ۳۵۴هزار و ۸۸۰ نفر با استفاده از دو فروند کشتی تفریحی، یک فروند بارج، هفت فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز در سطح استان خوزستان تردد کردند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان با بیان این‌که بیش از ۲۵۶هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، گفت: ۴۸هزار و ۳۰۲ نفر از گردشگران نیز از اسکله‌های شماره یک تا چهار و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر بهره‌مند شده‌اند.

او تعداد گردشگران دریایی در شهرستان بندر ماهشهر را نزدیک به ۳۸هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی شهر بندرامام خمینی (ره) و اسکله مجتمع بندری امام خمینی (ره) تحت شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

آقایی همچنین اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن خوزستان در تعطیلات نوروزی عنوان کرد که در آن بیش از ١٢هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

او اظهار امیدواری کرد: با توجه به توانمندی‌ها، ظرفیت‌های قابل توجه دریایی و هم‌افزایی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط، شاهد برقراری گردشگری دریایی در همه روز‌های سال باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان برقراری گردشگری دریایی ایمن و بدون حادثه را از ویژگی‌های متمایز گردشگری دریایی امسال عنوان کرد که با انجام اقداماتی نظیر تعیین محدوده ایمن تردد برای همه شناور‌ها در ایستگاه‌های معرفی‌شده، استقرار تیم‌های نظارتی به صورت مستمر در محل ایستگاه‌های مصوب، استقرار شناور‌های ناجی در همه ایستگاه‌ها، آماده به‌کاری تیم واکنش سریع برای شرایط اضطرار در نقاط گردشگری دریایی، اطلاع‌رسانی محیطی با نصب بنر و راهنما در معابر، مسیر‌ها و ایستگاه‌های گردشگری و توزیع ۱۲۰۰ جلیقه در ایستگاه‌های معرفی شده میسر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020120478716

برچسب‌ها