طرح قطار پرسرعت مشهد با جدیت در حال پیگیری است

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد رئیس‌جمهوری گفت: اجرای طرح قطار پرسرعت مشهد با جدیت از سوی دولت سیزدهم در حال پیگیری است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن منصوری شامگاه شنبه 26 فروردین ماه 1402 در مراسم تجلیل از خادمان زائران نوروزی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در مسئله جابجایی مسافر به مشهد مقدس باید تحولی ایجاد شود که در این راستا قطار پرسرعت به مشهد یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است که با جدیت پیگیر آن هستیم و گشایش‌های ‌خوبی در این زمینه رقم خورده است.

او با بیان این که تلاش‌ها دستگاه‌های دولتی و مردمی در خدمت به زائران بارگاه منور رضوی در استان خراسان رضوی شایسته قدردانی است، ادامه داد: اگرچه امکانات محدود و ظرفیت اقامتی رسمی ۱۳۰هزار نفرشب است، اما برخی شب‌ها تا ۲ میلیون نفر اقامت در مشهد ثبت شد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: کمبود امکانات با کار جهادی در مشهد رفع شده و مسئولان با برنامه‌ریزی موفق به ارتقای سطح خدمت‌رسانی شده‌اند.

منصوری یادآور شد: بخش زیادی از میزبانی با نقش آفرینی مردم رقم خورده که راه نجات کشور ما نیز همین جلب مشارکت‌های مردمی است.

او گفت: مردم باید به شکل واقعی میدان‌دار باشند و مشارکت مردم در امور مهمی مانند اقتصاد و زیارت باید فراهم شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ایجاد مراکز اقامتی برای اقشار ضعیف در مشهد را ضروری عنوان کرد و افزود: این مسئله با راهکار مردمی‌سازی می‌تواند انجام شود و باید برای تحقق این موضوع بسته اقتصادی مشوق تدوین شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد: مشهد جاذبه مادی و معنوی فراوانی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، باید موانع را از روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برداشت.

منصوری با بیان این که عرصه‌های خدمت متفاوت است و برخی حوزه ها شیرین تر که نوکری امام رضا علیه السلام یکی از این حوزه‌هاست.

منصوری با اشاره به اینکه سفر در کشور نماد امید و زنده بودن جامعه است، افزود: بالا بودن شاخصه سفر نشان از شاد بودن یک ملت دارد که شاخص امید در سفر زیارتی آنهم به مشهدالرضا(ع) مشهود است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است حال آنکه بالا بودن سفر نشان از بالا بودن امید دارد اگرچه مشکلات وجود دارد.

او زیارت را یک مزیت برای شیعه دانست و افزود: دشمن نمی‌تواند این مولفه را تحلیل کند، زیرا شاید از نظر منطق اقتصادی مشکل وجود داشته باشد، اما دلبستگی مردم به اهل بیت(ع) نشان از شور و امید و فرهنگ مبارزه و مقاومت و رشد دارد.

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری در حوزه خدمت به زائران را خواستاریم

همچنین یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: تسریع در اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری در حوزه خدمت به زائران را خواستاریم.

او ادامه داد: بر اساس ظرفیت زیارتی و اقبال مردم، طبق آمار سالانه ۳۰ میلیون زائر را در مشهد میزبانی می‌کنیم و برخی از این افراد برای بار چندم به مشهد سفر می‌کنند که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد بسیاری از طرح‌های مورد نیاز برای این منظور در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری  به استان مصوب شده که با توجه به مسئولیت معاون اجرایی در این زمینه، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حمل و نقل هستیم.

نظری گفت: امید داریم همه مردم ایران با تسهیل شدن سفر بتوانند از این امکان معنوی و قلبی زیارت بهره ببرند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: موضوع زیارت یک مزیت و امکان استثنایی در مشهد و خراسان رضوی است که ما به عنوان خدمت‌گذاران مکلف هستیم حداکثر ظرفیت و امکانات را برای زائران داخلی و خارجی فراهم کنیم.

نظری گفت: حضور و خدمت در مشهد موضوع متفاوتی از سایر نقاط است و ما وظیفه خدمت داریم.

تلاش‌های دولت در خدمت موثر به زائران

همچنین حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: تلاش‌های دولت در خدمت به زائران با تشکیل کارگروه زیارت و مصوبات مفید در افزایش کیفیت خدمات تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه در این دولت مصوبات خوبی در حوزه زیارت داشته‌ایم، افزود: فاصله مصوبات و اجرا باید کاهش یابد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: آزادراه حرم تا حرم در مصوبات رئیس جمهور و معاون اول بود که امیدوارم موانع موجود برای تحقق این مصوبه برطرف شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این که، سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر به این استان سفر می‌کنند، تصریح کرد: محفل شکرانه خدمت برای کسانی است که بی‌منت و چشمداشت کمر به خدمت زائران نوروزی بسته‌اند.

گنابادی نژاد با اشاره به آمارهای میزبانی از زائران اظهار کرد : در ایام تعطیلات نوروز امسال در مجموع ۱۰ میلیون و ۲۰۷هزارو ۲۶۴ زائر به مشهدالرضا(ع) وارد شدند و به آنان خدمت‌رسانی شد.

او یادآور شد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد زائران و ۲۲درصد سفررشد داشته است.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی بارگاه رضوی اظهار کرد: برای میزبانی با بسیج تمامی ظرفیت‌های اسکان۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت آماده سازی شد که ۷میلیون و ۴۲۳هزار و ۴۰۹ نفر شب از این ظرفیت طی ایام تعطیلات استفاده کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در همه شاخص‌ها و نشانه‌های خدمت نسبت به سال گذشته رشد و مطلوبیت بالایی داشت.

در این مراسم از افرادی به نمایندگی از اقشار مختلف خدمت رسان به زائران از جمله پاکبانان شهر مشهد، تاکسیرانان، رانندگان اتوبوس واحد، پرستاران، سرایداران مدرسه، رانندگان حمل سوخت، رانندگان اتوبوس بین شهری، شهروندان میزبان زائران در منازل شخصی، داوطلبان جمعیت هلال احمر، ماموران راهنمایی و رانندگی و آتش‌نشانان قدردانی شد.

همچنین لوح تقدیر و تندیس «همه خادم الرضائیم» به روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقدیم شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020127770236

برچسب‌ها