استان گیلان مقام دوم کشور در ماندگاری مسافر و گردشگر را کسب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از کسب مقام دوم کشوری گیلان در ماندگاری و اقامت گردشگران و مسافران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان؛ ولی جهانی ضمن اعلام این خبر گفت: استان گیلان به واسطه ظرفیت‌های بالای طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ادامه داد: در طول سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ شاهد اقامت بیش از ۱۲ میلیون نفر شب از گردشگران در مراکز اقامتی استان با میانگین اشغال ۱۲۰ درصدی بودیم که این آمار ۹۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

جهانی اظهار داشت: شهرستان‌های فومن و بندرانزلی از پربازدیدترین و پراقامت‌ترین شهرستان‌های استان بودند که طی این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

جهانی  با اشاره به جزئیات مسافران خارجی بیان کرد: گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز ۳۱۶ نفر بوده و دارای رشد ۶۳ درصد است که دارای ملیتی آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020201709248

برچسب‌ها