برگزاری جشنواره بین‌المللی غذا با هدف تبادل فرهنگی بین کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: زنجان تیرماه میزبان میزبان ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم است که در اواسط تیرماه برگزار خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: استان زنجان در ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو جاده ابریشم، میزبان کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم خواهد بود که هر کشور، غذاهای ویژه منطقه‌ای خود را ارائه می‌کند. این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان از تیرماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: مراسم افتتاحیه ۱۵ تیر مصادف با عید غدیر خم خواهد بود دلیل انتخاب این روز برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی اهمیت دادن انسان‌ها به مقوله سلامتی است.

صفوی گفت: این جشنواره بین‌المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم سنتی مردم زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است. علاوه بر ارائه غذا به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ملل مختلف، پوشش سنتی و صنایع‌دستی همان کشورها نیز در این جشنواره‌ها معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در خصوص زمان و مکان برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غرفه‌های این جشنواره سه روز از ساعت ۵ تا ۱۰ شب برپا خواهد شد و در کنار آن نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشن، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای گردشگری، ورک شاپ و… تدارک دیده شده است.

او تصریح کرد: این رویداد ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی و خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو است و امیدواریم در رویداد پیش رو استان زنجان میزبان شایسته برای میهمانان و مسافران داخلی و خارجی باشد.

اولین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی سال ۹۳ در زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020211931156

برچسب‌ها