حذف روادید برای کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای هدف گردشگری در دستور کار قرار دارد/ انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اکو، ظرفیت گردشگری را تقویت می‌کند

سخنگوی دولت گفت: دولت در گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای مختلف در حال حذف روادید برای کشورهای مختلف به ویژه برخی کشورهای هدف گردشگری است و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها و رایزنان فرهنگی نیز در این زمینه با توجه به اولویت‌هایی که به آنها ابلاغ شده است، فعال هستند.

به‌گزارش میراث‌‌آریا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود درباره برنامه دولت برای تقویت صنعت گردشگری گفت: ناآرامی‌ها مشکلاتی را برای کسب و کارهای مختلف از جمله گردشگری‌ها ایجاد کرد و امیدواریم در گذر زمان با سیاست‌ها و همکاری‌های مختلف دولت و ملت اصلاح و تقویت شود.

بهادری‌جهرمی یکی از این عرصه‌ها را برگزاری رویدادهای ورزشی عنوان کرد و با اشاره به مسابقات ویژه بانوان در این زمینه گفت: افتتاح مرکز جامع سرطان برکت نیز به جذب گردشگران حوزه سلامت کمک می کند.

او به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اکو اشاره و تاکید کرد که مجموعه این اقدامات ظرفیت‌های گردشگری کشور را تقویت می‌کند و در ادامه افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ چند روز پیش برگزار شد. این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به‌خصوص ظرفیت‌های موجود در اردبیل به گردشگران خارجی داشته باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای مختلف در حال حذف روادید برای کشورهای مختلف به ویژه برخی کشورهای هدف گردشگری است و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها و رایزنان فرهنگی نیز در این زمینه با توجه به اولویت‌هایی که به آنها ابلاغ شده است، فعال هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020212640848

برچسب‌ها