اجرای فازم دوم طرح شیلات روستای گردشگری دیوزناو کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای فازم دوم طرح شیلات روستای گردشگری دیوزناو واقع در شهرستان سروآباد، تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، پیمان اسکندری روز یک‌شنبه ٣٠ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در نشست با خبرنگاران استان در سنندج گفت: تولید پایدار، صادرات و تنظیم بازار ماندگار، شعار جهاد کشاورزی استان است که رشد اقتصادی و اشتغال را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امسال ۷۷ طرح به ارزش ۳۶۸ میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق شعار سال و تامین نیاز بازار، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی را انجام شده داده است که نویدبخش رونق تولید، افزایش اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

او با بیان اینکه طی چند سال گذشته بسیاری از محصولات به صورت خام فروشی از استان خارج می‌شد، افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر در حوزه سردخانه، انبار و سیلوها افزایش داشتیم و در حوزه صنایع تبدیلی پروژه مؤثری در مریوان در حال اجراست که امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اسکندری عنوان کرد: علاوه بر این، جهاد کشاورزی کردستان در زمینه‌های دیگر نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است، از جمله، دو پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری به منظور افزایش منابع آب و جلوگیری از فرسایش خاک در کردستان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به اقدامات بخش شیلات استان پرداخت و یادآور شد: برنامه جهاد کشاورزی استان ایجاد شیلات پالنگان دوم در روستای گردشگری دیوزناو است.

او بیان کرد: روستای دیوزناو یکی از زیباترین روستاهای زیبای شهرستان سروآباد است، که با دارا بودن قابلیت پرورش و عرضه ماهی قزل‌آلای زنده، سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

اسکندری اظهار کرد: در همین راستا فاز دوم طرح شیلات روستای دیوزناو سروآباد و شیلات آلوت ۵۰۰ تنی بانه در حال انجام است که تا پایان سال‌جاری به‌بهرهبرداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023101970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha