نخستین همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در دانشگاه کردستان آغار به‌کار کرد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: نخستین همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی با هدف معرفی بهتر این‌ منطقه به جهان در دانشگاه کردستان آغاز به‌کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: این همایش به‌همت دانشگاه کردستان و با همکاری دانشگاه‌های حلبچه و سلیمانیه عراق، استانداری کردستان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و شهرداری سنندج به‌مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این همایش بین‌المللی ٢٢ پنل تخصصی در قالب ٩٣ مقاله ارائه خواهد شد.

او عنوان کرد: تاریخ باستان، گردشگری، جغرافیا و محیط، تاریخ سلاطین هورامان، دین و آیین، هنر و موسیقی، رسانه و جامعه و فرهنگ هورامان از جمله پنل‌های علمی این همایش است که به مدت دو روز برگزار می‌شود.

مهرزاد یادآور شد: منظر فرهنگی هورامان به‌عنوان سایت میراث‌جهانی از دیگر پنل‌های این همایش بین‌المللی است که با سخنرانی کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و اتاق بازرگانی سنندج برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: رونمایی از کتاب هورامان، اجرای شمشال هورامی و... از دیگر برنامه‌ها ی جنبی نخستین همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در سنندج است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020213348405

برچسب‌ها