بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان از ۳ مجموعه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از هتل بوتیک خانه سرخه‌ای (فراّش‌باشی)، خانه حیدرزاده و اقامتگاه‌های بوم گردی در ارتفاعات عینالی شهر تبریز بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور در اماکن گردشگری شهر تبریز گفت: خانه‌های قدیمی و تاریخی تبریز، آثار برجا مانده از گذشتگان دور و دراز بوده و امروز به درستی مرمت شده و هویت آنها به درستی حفظ و احیاء شده است و بیاشکوه است که پس از سال‌ها در این خانه‌های تاریخی به روی گردشگران باز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: خانه قدیمی و زیبای سرخه‌ای تبریز یا همان خانه تاریخی فراش باشی داماد مظفرالدین شاه در در قلب بافت تاریخی کهن شهر تبریز یعنی محله سرخاب قرار گرفته است و دارای تزیینات بسیار زیبای گچ بری و آیینه کاری است که با دقت توسط استادکاران تبریزی مرمت و بازسازی شده و به هتل بوتیک زیبا و فاخری تبدیل شده است که نشان ذوق و هنر و علاقه مردم تبریز به بناهای تاریخی است.

او در بازدید از دهکده گردشگری و اقامتگاه بوم گردی عینالی افزود: این دهکده گردشگری با ۶۴ واحد مسکونی در دل طبیعت بکر کوهستانی عینالی تبریز واقع شده که با صنایع دستی و هنری روستاییان تزیین شده است و با توجه به دسترسی آسان به شهر و طراحی خاص می‌تواند به یکی از مراکز مهم گردشگری در تبریز تبدیل شود و ایده بسیار خوبی برای سایر استان هاست.

صفوی همچنین در بازدید از عمارت تاریخی خانه حیدرزاده واقع در منطقه مقصودیه شهر تبریز گفت: این بنا گوشه‌ای از عظمت شهر تبریز را نشان می‌دهد. احیا و مرمت چنین خانه‌هایی می‌تواند آن‌ها را تا سالیان سال برای مردم و بافت یک کشور حفظ کند و نقش به سزایی را در رشد اقتصاد یک کشور از طریق افزایش و رشد صنعت گردشگری ایفا کنند، به عبارتی استفاده‌های باستان‌شناسی و گردشگری این بناها می‌تواند به یک محل برای کسب درآمد برای سازمان‌های مسئول مانند شهرداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی بدل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در پایان سفر خود به شهر تبریز افزود: تبریز در مرمت و احیاهای بناهای تاریخی موفق بوده و قطعا می‌تواند گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان جذب کند.

 انتهای خبر/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219931140

برچسب‌ها