کارخانه جنوب یزد موزه بزرگ فرش خاورمیانه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی موزه بزرگ فرش خاورمیانه در کارخانه جنوب یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در دومین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن اعلام برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی گزارشی از وضعیت موزه‌های استان ارائه داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این جلسه ضمن تشکر از زحمات استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر یزد به خاطر پیگیری واگذاری کارخانه جنوب برای راه‌اندازی موزه بزرگ فرش خاورمیانه تقدیر و تشکر کرد.

آخوندی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت موزه بزرگ شهر یزد، خواستار تأمین اعتبار برای تکمیل موزه در سال جاری شد.

او در این نشست به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت و تجهیز موزه‌های استان از محل اعتبارات ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۶ موزه در استان داریم که شش مورد موزه خصوصی و ۱۷ موزه وابسته با سایر ارگان‌ها و ۱۳ موزه متعلق به میراث‌فرهنگی در شهرستان‌های یزد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بابیان این‌که در سال گذشته دو موزه فرخی و موزه تشریفات و هدایای شهرداری یزد افتتاح‌شده، بیان کرد: امسال ایجاد سه موزه بزرگ در استان شامل موزه شیرینی یزدی در دو شهرستان یزد و تفت، موزه بزرگ فرش خاورمیانه و موزه بزرگ یزد در مجموعه صدرالعلما را دنبال می‌کنیم.

او در پایان از صنایع و کارخانه‌های بزرگ استان و ادارات دولتی خواست تا نسبت به راه‌اندازی موزه مرتبط با موضوع فعالیت خودشان اقدام کنند که این پیشنهاد مورد تائید استاندار قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402023010455

برچسب‌ها