خوزستان در عرصه میراث‌فرهنگی و گردشگری ظرفیت بالایی دارد

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی گفت: خوزستان در عرصه میراث‌فرهنگی، گردشگری و موزه دارای ظرفیت بالایی است که باید با همت و تلاش بیشتر بتوانیم در راستای هر چه بالنده‌تر ساختن ظرفیت‌های استان، موفق باشیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همزمان با روز جهانی موزه در مراسم هفته میراث‌فرهنگی خرمشهر و آبادان که با حضور فرماندار خرمشهر، مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان خرمشهر، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمشهر، رئیس اداره میراث آبادان، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و جمعی از فعالان حوزه میراث‌فرهنگی ایران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان خرمشهر برگزار شد، شرکت کرد.

زینب اختری گفت: از آنجایی که خطه خوزستان از لحاظ تاریخی قدیمی‌ترین منطقه فلات ایران است و در دوران دفاع مقدس نیز گنجینه‌ای از آثار به جا مانده از دفاع و غیرت زنان و مردان خود را در بر دارد. همچنین از لحاظ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یکی از غنی ترین استان‌های ایران است و به ویژه با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی غنی، در بردارنده موزه‌هایی است که تمام آثار به جا مانده از آن پیشینه تاریخی را به ظهور می‌رساند.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گردشگری، جنگ و دفاع مقدس را یکی از گردشگری‌های ارزشمند برای گردشگران دانست که نشانگر شجاعت و ظلم ناپذیری ملت‌هاست.

او خوزستان را در عرصه میراث‌فرهنگی، گردشگری و موزه دارای ظرفیت بالایی معرفی و ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش بیشتر و با بهره‌برداری درست از این همه موهبت خدادادی و اعتماد و اتکا به داشته‌های خود در این خطه، بتوانیم در راستای هر چه بالنده تر ساختن ظرفیت‌های استان، موفق باشیم.

در پایان این مراسم، با حضور معاون میراث فرهنگی استان خوزستان از مجوز قرارگیری موزه دفاع مقدس خرمشهر در لیست موزه‌های میراث فرهنگی، رونمایی شد.

مشاور امور زنان و خانواده همچنین از موزه دفاع مقدس شهرستان خرمشهر، موزه آبادان و نمایشگاه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020230640970

برچسب‌ها