جشنواره گل گاوزبان در شهرستان رودسر برگزار شد/ فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال بهتر در منطقه

همزمان با شروع هفته میراث‌فرهنگی، جشنواره گل گاوزبان در روستای زیاز شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی  با اعلام این خبر گفت: جشنواره ملی گل گاوزبان 28 اردیبهشت با حضور  فرماندار شهرستان رودسر، جمعی از مدیران استانی، شهرستانی، کشاورزان و مردم شهرستان رودسر و گردشگران در مجتمع اقامتی‌تفریحی پردیس همت (مدرسه همت) روستای زیاز منطقه اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: فراهم کردن چنین فضای با نشاطی برای مردم، حاصل همدلی و همراهی همه عوامل برگزاری جشنواره است. 

او با اشاره به نقش جشنواره گل گاوزبان در کاهش مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول دارویی افزود: برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی بود تا بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان رودسر به ویژه منطقه اشکورات را به جامعه معرفی کنیم، همچنین زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال و رونق اقتصادی بهتر در منطقه فراهم شود.

جهانی اشکورات رودسر را پایتخت گل گاوزبان کشور خواند و تصریح کرد: مساحت سطح کشت گل گاوزبان در سطح کشور، یک هزار و ۲۱۰ هکتار بوده که از این میزان ۹۳۷ هکتار آن در استان گیلان و بیش از ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان رودسر کشت می‌شود که با تولید چهار هزار و ۴۹۰ تن محصول‌، این گیاه دارویی بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزآوری برای کشور داشته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به اینکه ۷۲ نوع محصول کشاورزی با تولید ۳ تا ۳.۵ تن در استان تولید می‌شود، گفت: گیلان در تولید برخی از محصولات مانند چای، گل‌ گاوزبان، فندق و کیوی دارای رتبه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020230709673

برچسب‌ها