نشست اقناع‌سازی ثبت جهانی با مردم و کسبه سرای تاریخی گلشن همدان برگزار شد/ ثبت جهانی هگمتانه نقش مهمی در معرفی همدان خواهد داشت

مدیر پایگاه میراث ملی محوطه باستانی هگمتانه گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی نشست محور تاريخی فرهنگی شهر همدان در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مركز تاريخی همدان در سرای تاریخی گلشن برگزار و مشکلات کسبه بررسی شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، صاحب محمدیان منصور گفت: ثبت جهانی "منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان" نقش بسیار ارزشمندی در معرفی همدان به مردم جهان دارد، که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت آن، حوزه گردشگری استان همدان را توسعه دهیم.

مدیر پایگاه میراث ملی محوطه باستانی هگمتانه  گفت: در این پرونده سیر تحول استقرار در پایتخت مادها دیده شده است که از هگمتانه آغاز شده و به دوره معاصر می‌رسد که بخش زیادی از این شهر تاریخی را دربر می‌گیرد.

او گفت: پرونده منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان نخستین منظر شهری است که ثبت جهانی خواهد شد. آمد و شد مردم و مغازه‌های مختلفی که در خیابان اکباتان وجود دارد و به تپه هگمتانه منتهی می‌شود حاکی از زندگی و حیات در این مسیر است، مسیر تاریخی که سال‌هاست شاهد رفت و آمد مردم و کسبه است، مسیری که انتظار می‌رود در شأن کهن‌دیار هگمتانه باشد.

در این مراسم از زحمات استاد محمدباقر ضرابیان گنجینه زنده بشری در  "حلبی سازی" تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020231889884

برچسب‌ها