برگزاری دومین همایش نکوداشت روز راستوند در منطقه گردشگری سراب بلاغ مرکزی

دومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی و نکوداشت روز راسوند، در محل منطقه گردشگری سراب بلاغ واقع در روستای حک علیا بخش مرکزی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، روز یکشنبه 31 اردیبهشت 1402، دومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی و نکوداشت روز راسوند با حضور محمد مبین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مهدی اکبری پور بخشدار مرکزی، چند تن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان و جمعی از اهالی روستاهای اطراف، در محل منطقه گردشگری سراب بلاغ واقع در روستای حک علیا بخش مرکزی برگزار شد.

در این همایش با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کوه راسوند معرفی و بر لزوم حفظ و مراقبت از آن تأکید شد.

پاکسازی منطقه با شعار مسیر سبز ایران پاک، اجرای موسیقی سنتی، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی، مسابقه برای کودکان، معرفی صنایع‌دستی و گیاهان دارویی منطقه از دیگر قسمت‌های این جشنواره بود.

رشته کوه راستوند از دیرباز راه ارتباطی و کریدور اصلی حیات وحش منطقه آذربایجان و منطقه مرکزی کشور بوده است، البته جاده‌سازی‌ها این ارتباط اکولوژیکی را قطع کردند و باعث انقراض گونه‌ها به خصوص حیات وحش ارزشمند آن شده‌ است.

پناهگاه حیات وحش راستوند با وسعت 10‌هزار و 617 هکتار در جنوب غربی استان مرکزی و در یک کیلومتری جنوب شهر شازند واقع شده و فاصله آن از شهر اراک ۳۲ کیلومتر است و به عنوان پناهگاه حیات‌وحش به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030172212

برچسب‌ها