آیین گرامیداشت حجار فقید، استاد معنوی شیرازی در خرم‌آباد برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان برگزاری آیین گرامیداشت حجار فقید استاد معنوی شیرازی در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور در این خصوص گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، آیین گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره زنده‌یاد استاد ابوالقاسم معنوی ‌شیرازی، حجار بزرگ استان لرستان، یکشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ در خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار داشت: در این آیین جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ، بخصوص فعالان فرهنگی، هنری استان حضور داشتند.

حسن پور همچنین از رونمایی سنگ معروف به سلام‌گاه آرامستان خضر خرم‌آباد که توسط زنده‌یاد استاد معنوی‌شیرازی حکاکی شده خبر داد و افزود: حجاری سنگ‌های میدان سبزه‌میدان، ستون‌های مسجد توسلی، پل حاجی و بخشی از سنگ‌های مرمت قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد از جمله هنرهای و آثار سنگ‌تراشی زنده‌یاد استاد معنوی شیرازی بوده است.

او بیان کرد: زنده‌یاد معنوی شیرازی یک چهره ملی‌است و بسیاری از حکاکی‌های مذهبی از جمله آثار ماندگار این هنرمند فقید برای استان لرستان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: در این مراسم همچنین از کتاب گذری بر خوشنویسی خرم‌آباد تالیف ایرج طولابی رونمایی و از برخی از پیشکسوتان فرهنگ و تاریخ استان نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302309282

برچسب‌ها