همایش میراث‌فرهنگی و ادبیات در چالدران برگزار شد

به‌مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی همایش میراث‌فرهنگی و ادبیات در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲ خرداد ۱۴۰۲ به‌مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی همایش میراث‌فرهنگی و ادبیات با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالدران و چایپاره و مشارکت دانشگاه پیام نور در سالن همایش‌های این دانشگاه در چالدران برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالدران در این همایش گفت: ادبیات از نظرگاه داشتن زیباشناسی، هنر بیان و نیت به‌وسیله کلمات است که توسط انسان‌ها و برای انسان‌ها صورت می گیرد تا جهان را بر آنان آشکار کند.

محرم عبدالله‌پور افزود: ادبیات هر جامعه بیانگر فراز و نشیب‌های اجتماعی هر جامعه است که می‌توان آن را به نوع‌های گوناگون چون کتبی و شفاهی طبقه‌بندی کرد.

او ادامه داد: یکی از جلوه‌های زیبا و گنجینه ارزشمند، فرهنگ مردم است، فرهنگ هر ناحیه مظهری از زیبایی و طرز اندیشه مردم هر ناحیه، درهای آزادی بدون قید و بند، مترجمان دل‌های پر سوز و گداز و درخواست‌های مردم هر منطقه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالدران گفت: برای حفظ میراث‌فرهنگی، تحکیم وحدت، تعلیم و تربیت و پرورش قهرمان در هر سرزمینی نقش و حفظ حراست از ادبیات‌شناسی مردم، یکی از ضروریات است .

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020302378596

برچسب‌ها