مرمت بناهای آسیب‌دیده زلزله خوی نیازمند تخصیص اعتبارات کافی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی با اشاره به آسیب زلزله به بناهای خوی گفت: زلزله آسیب‌های جدی به ابنیه و آثار تاریخی خوی وارد ساخته که برای مرمت آنها نیاز به بودجه و اعتبار کافی است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی آذربایجان غربی، افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی به‌مناسب گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی با حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی دیدار کرد.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی ضمن تبریک هفته میراث‌‌فرهنگی، خواستار حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و مرمت مساجد سیدالشهدا، مطلب‌خان، ملا حسن و بازار تاریخی این شهرستان شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی در این دیدار با اشاره به اهمیت سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ایجاد اقتصاد و اشتغال پایدار شهرستان اظهار کرد: خوی به دلیل شرایط زیستگاهی مناسب و موقعیت راهبردی از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری برخوردار بوده که توسعه و رونق هر چه بیشتر این حوزه‌ها ضروری است.

افراسیاب گراوند با اشاره به آسیب زلزله به بناهای خوی افزود: زلزله آسیب‌های جدی به ابنیه و آثار تاریخی خوی وارد ساخته که برای مرمت آنها نیاز به بودجه و اعتبار کافی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303378402

برچسب‌ها